Ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
IC 4127 + IC 4107 + IC 4131 + IC 4111 + IC 4136 + IC 4116 + IC 4140 + IC4120 vandaag 6x M7.
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Op lijn 50A toch ook wat verschuivingen te zien en een paar opmerkelijke piekuurtreinen aanwezig als alternatief voor IC20 28XX
IC01 530 Eupen >> Oostende met HLE 1821 + 6x M6 + 3x I11 + HLE 1809
IC12 10409 Gent >> Brussel >> Leuven >> Liège-G >> Angleur >> Welkenraedt met HLE 1878 + 2x I11B + 2x I10B + 3x M7AB + 3x M7B + HLE 1852
P18495 Schaarbeek >> Gent >> Kortrijk met AM 439+477+470
P18497 Schaarbeek >> Gent >> Kortrijk met HLE 2752 + 8x M4
P18493 Schaarbeek >> Gent >> Aarsele >> Lichtervelde >> De Panne met AM 547+569
IC01 530 Eupen >> Oostende met HLE 1821 + 6x M6 + 3x I11 + HLE 1809
IC12 10409 Gent >> Brussel >> Leuven >> Liège-G >> Angleur >> Welkenraedt met HLE 1878 + 2x I11B + 2x I10B + 3x M7AB + 3x M7B + HLE 1852
P18495 Schaarbeek >> Gent >> Kortrijk met AM 439+477+470
P18497 Schaarbeek >> Gent >> Kortrijk met HLE 2752 + 8x M4
P18493 Schaarbeek >> Gent >> Aarsele >> Lichtervelde >> De Panne met AM 547+569




-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
IC06 1908 Tournai - Brussels Airport >> IC6A 3731 Brussels Aiport - Mons met M7BDx + 4x M6 + M7Bmx
EXT 18381 Brussel-Zuid >> Brussels Airport met AM 457
EXT 18381 Brussel-Zuid >> Brussels Airport met AM 457




Re: Ongewone samenstelling.
Eén van de IC treinen Gent - Mechelen - Leuven (waaronder trein 4107 deze ochtend) bestaat momenteel uit 1x M7BDXH + 2x M7BUH + 2x M7ABUH + 1x M7BUH ipv 2x MR08
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden. Je zou hetzelfde kunnen zeggen voor L50, maar L36 en L21 zullen daar iets anders over te zeggen hebben, dus daar is het niet zo simpel.
Re: Ongewone samenstelling.
De laatste tijd heb ik vaker Breaks en 1x MS96 op die verbinding gezien. Alles beter dan Desiro's in ieder geval.desirootje schreef: ↑27 mar 2025, 11:00Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Desiro vind je op weekdagen niet meer planmatig op die verbinding, zijn allemaal breaks geworden en af en toe (één of twee treinen per dag) een DMT.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Het zou dan ook logischer zijn mocht men de IC trein Gent-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een IC trein laat zijn en de L trein Temse-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een L-trein laat zijn. Nu is die L-trein voor een deel van zijn traject geen stoptrein en omgekeerd is de IC-trein voor een deel van zijn traject een stoptrein.desirootje schreef: ↑27 mar 2025, 11:00 Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden. Je zou hetzelfde kunnen zeggen voor L50, maar L36 en L21 zullen daar iets anders over te zeggen hebben, dus daar is het niet zo simpel.
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
Welke stations slaat Sint-Niklaas-Leuven over? Over de IC ga ik akkoord, maar ik ga ook akkoord met de NMBS dat die versnelling niet kan komen voor een 2e L die een halfuurdienst verzorgt voor die stations dat de IC kwijt raken (en de overige stations verdienen ook wel een stop)Olivier_Doorne schreef: ↑27 mar 2025, 15:15 Het zou dan ook logischer zijn mocht men de IC trein Gent-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een IC trein laat zijn en de L trein Temse-Leuven tussen Mechelen en Leuven ook een L-trein laat zijn. Nu is die L-trein voor een deel van zijn traject geen stoptrein en omgekeerd is de IC-trein voor een deel van zijn traject een stoptrein.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 09:22
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Ik dacht dat de L trein Sint-Niklaas-Mechelen zoals vroeger geen haltes heeft tussen Mechelen en Leuven maar dat is nu blijkbaar wel het geval.
Geen idee hoe het met de reizigersaantallen zit om te kunnen beoordelen of men de IC Gent-Leuven via Mechelen kan versnellen door geen tussenstops meer tussen Mechelen en Leuven te laten maken.
Als men Brussel wat wil ontlasten is het creëren van IC's die niet over Brussel gaan één van de druppels die kunnen helpen zeker als men aan beide uiteinden (Gent en Leuven) nog logische IC vervolgtrajecten kan knopen.
Geen idee hoe het met de reizigersaantallen zit om te kunnen beoordelen of men de IC Gent-Leuven via Mechelen kan versnellen door geen tussenstops meer tussen Mechelen en Leuven te laten maken.
Als men Brussel wat wil ontlasten is het creëren van IC's die niet over Brussel gaan één van de druppels die kunnen helpen zeker als men aan beide uiteinden (Gent en Leuven) nog logische IC vervolgtrajecten kan knopen.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Ongewone samenstelling.
Er stapt in elk station wel paar reizigers in en uit maar nauwelijks (behalve in Haacht en Wijgmaal misschien) voldoende om een stop van een IC te rechtvaardigen.Olivier_Doorne schreef: ↑27 mar 2025, 17:15 Geen idee hoe het met de reizigersaantallen zit om te kunnen beoordelen of men de IC Gent-Leuven via Mechelen kan versnellen door geen tussenstops meer tussen Mechelen en Leuven te laten maken..
Maar ik ben ook van mijn mening dat men die IC pas moet versnellen eens er een tweede stoptrein rijdt tussen Mechelen en Leuven.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 18 mar 2024, 04:25
Re: Ongewone samenstelling.
Gisteren d.d. 27-03-2025 gespot bij de bocht van Ekeren -> Antwerpen Noord om 14:54uur NMBS 2802 & 2809(in opzending) + 1 rijtuig als ik het goed stond dit op de zijkant 88 10 90 16.
Kan iemand mij meer vertellen over deze trein?
Kan iemand mij meer vertellen over deze trein?
Re: Ongewone samenstelling.
Ofwel een M4 ofwel een I11.stonden de buitendeuren aan de buitenzijde van het rijtuig of meer ik het kwart van het rijtuig.Hollandrail schreef: ↑28 mar 2025, 07:13 Gisteren d.d. 27-03-2025 gespot bij de bocht van Ekeren -> Antwerpen Noord om 14:54uur NMBS 2802 & 2809(in opzending) + 1 rijtuig als ik het goed stond dit op de zijkant 88 10 90 16.
Kan iemand mij meer vertellen over deze trein?
Re: Ongewone samenstelling.
Wonend langs de lijn Mechelen-Leuven...rvdborgt schreef: ↑27 mar 2025, 11:13De laatste tijd heb ik vaker Breaks en 1x MS96 op die verbinding gezien. Alles beter dan Desiro's in ieder geval.desirootje schreef: ↑27 mar 2025, 11:00Ik neem aan dat er ook een M7Bdx opzit.
Daar horen ze wel niet echt bij, met de korte stationsopvolging tussen Mechelen en Leuven heb je iets nodig dat sneller accelereert. Ik zou er breaks en MR96's laten rondrijden.
Tijdens de stakingsperiode zit volgend materieel op de IC Gent-Leuven: MR08 - MR75 - M7 - MR86 - MR80 - MR96
En volgend materieel op de stopper: MR86 - MR80 - MR96 - MR75 (en misschien MR08, daar twijfel ik over)