Klopt, er zijn zowat 110 reizigers achtergebleven in Brussel. Je zou toch denken dat het in deze digitale tijden een kleinigheid is om de mensen tijdig een bericht te sturen.desperado schreef: ↑18 jan 2025, 13:45 Een paar dagen geleden kocht ik kaartjes voor een retourtje van Brussel naar Parijs vandaag om de ongewone route te testen. De kaartjes zijn voor vertrek om 13.40 uur. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat mijn stoel was gewijzigd en dat ik het kaartje opnieuw moest downloaden. Toen ik in de metro naar Zuid zat, zocht ik de vertrektijden van B Zuid op en zag dat deze trein om 13.21 uur zou vertrekken. Ik heb net de trein gepakt en hij was 3-4 minuten te laat, maar 15 minuten te vroeg vertrekken zonder de passagiers te informeren is slecht, vooral toen ze me vanmorgen contacteerden over de stoelwijziging. Er is geen voordeel aan vroeg vertrekken, want we volgen langzaam de +6 S1. Zelfs als hij op tijd was, hadden we de S1 verderop ingehaald.
OUIGO Brussel - Parijs
Re: OUIGO Brussel - Parijs
Via Doornik naar Lille Flandres en van daaruit verder met de TGV.
Blijkbaar hetzelfde probleem met de ICE, wegens omleiding in Luik 20 minuten vroeger vertrekken, en dan nog vanuit Brussel-Noord (stop in Zuid afgeschaft); B-Europe en DB reisplanners hadden de wijziging niet doorgekregen, en ook de reizigers niet.desperado schreef: ↑18 jan 2025, 13:45 Een paar dagen geleden kocht ik kaartjes voor een retourtje van Brussel naar Parijs vandaag om de ongewone route te testen. De kaartjes zijn voor vertrek om 13.40 uur. Vanmorgen kreeg ik een bericht dat mijn stoel was gewijzigd en dat ik het kaartje opnieuw moest downloaden. Toen ik in de metro naar Zuid zat, zocht ik de vertrektijden van B Zuid op en zag dat deze trein om 13.21 uur zou vertrekken. Ik heb net de trein gepakt en hij was 3-4 minuten te laat, maar 15 minuten te vroeg vertrekken zonder de passagiers te informeren is slecht, vooral toen ze me vanmorgen contacteerden over de stoelwijziging. Er is geen voordeel aan vroeg vertrekken, want we volgen langzaam de +6 S1. Zelfs als hij op tijd was, hadden we de S1 verderop ingehaald.
Dat was afgelopen zaterdag. NMBS en Eurostar waren er in geslaagd om hun wijzigingen in de planner te krijgen, DB helaas niet.
Het vreemde is dat de Slowaakse offline-planner (ELIS) in de update van 7/12/2024 al de gewijzigde ICE-dienstregeling had zitten. Die komt ook via MERITS dus de ergens waren de aangepaste dienstregelingen er wel. Het is me niet helemaal duidelijk waar het dan mis is gegaan.
SNCF Voyageurs heeft een lange en interessante video geüpload over de opleiding van de Franse treinbestuurders voor deze trein: de HLE 18 leren kennen, Belgische regelgeving, ETCS, lijnstudie.
https://www.youtube.com/watch?v=D3wW5lCGeQk

https://www.youtube.com/watch?v=D3wW5lCGeQk
Volgens La Liberation haalt de nieuwe verbinding een gemiddelde bezetting van 75% en in het weekend 80-90%. Sinds december zijn er al meer dan 160.000 tickets verkocht:
https://www.liberation.fr/economie/tran ... UEKI2GRHA/
Een groot succes dus (wat niet kan worden gezegd van de Eurocity Direct ...)
https://www.liberation.fr/economie/tran ... UEKI2GRHA/
Een groot succes dus (wat niet kan worden gezegd van de Eurocity Direct ...)
Ik vraag me eigenlijk af wanneer m'n 1e klas kan boeken. Die rijden al van dag 1 mee, maar is nog steeds niet boekbaar. Iemand een idee wanneer dit zou boekbaar is want het is er plots heel stil rond.
De mogelijkheid om 1ste klas te boeken was aangekondigd voor de maand mei.
Dat, samen met nog andere beperkingen bij de opties, lijkt mij te wijzen op problemen met het afstemmen van de reserveringssystemen?
Daarnaast blijft de SNCF (en internationale reisplanners) het fietssymbool tonen zonder dat dit gereserveerd kan worden, en blijven de twee vervoerders erover zwijgen...
Zijn de I11'en op deze relatie een blijvertje?
Op een bepaald moment was er sprake van Corail-rijtuigen die op weg waren naar 1 van onze werkplaatsen, maar het is daar zeer stil rond geworden.
Op een bepaald moment was er sprake van Corail-rijtuigen die op weg waren naar 1 van onze werkplaatsen, maar het is daar zeer stil rond geworden.
De I11 zijn inderdaad een blijvertje voor de moment. Hebben meer comfort en hebben digitale infoborden wat de corail rijtuigen niet hebben.
Gezien de leeftijd van de I11 tov de Corails en de relatieve overschot die we hebben van die rijtuigen, lijkt me dat een goede zaak.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Als cheminot/reiziger mag ik vaak "genieten" van M4 of M5 (zeker in de zomer), terwijl onze I11-rijtuigen worden gebruikt voor een LOW BUDGET-trein van een andere operator. Ik kan enkel nog hopen dat de NMBS er goed aan verdient...