Je hebt het dan over deze wissel en bundel(s)?
https://www.google.com/maps/@51.0866682 ... FQAw%3D%3D
Je hebt het dan over deze wissel en bundel(s)?
Ja die is het.JonasV91 schreef: ↑06 apr 2025, 12:52Je hebt het dan over deze wissel en bundel(s)?
https://www.google.com/maps/@51.0866682 ... FQAw%3D%3D
Die aansluiting is gelegd voor het bedrijf "Grace" (of zoiets).jan_olieslagers schreef: ↑06 apr 2025, 15:01 Ah, ik snapte het al de hele tijd niet, ik dacht dat het de aansluiting aan de zuidkant van het kanaal betrof, naar de fabriek die altijd heette "Prayon Rupel".
Wel vind ik het opvallend dat Infrabel zo lang gewacht heeft met de afbraak, bv. in Lanaken hebben ze heel wat minder geduld betoond.
Spooraansluitingen worden in principe betaald door het aangesloten bedrijf en ze betalen er een jaarlijkse bijdrage voor. De risico's voor Infrabel zijn dus gering. Als dat bedrijf een dure investering niet gebruikt, is dat vooral hun probleem. Hou er ook rekening mee dat goederenverkeer nogal eens seizoensgebonden is. Zo wordt bv de aansluiting van de suikerfabriek in Statte maar 3 maand per jaar gebruikt. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje als het afhangt van een jaarlijkse campagne.jan_olieslagers schreef: ↑07 apr 2025, 21:43 * ik ben natuurlijk maar een simpele gepensioneerde IT'er, maar vooraleer ik een bom geld investeerde in spoorinfrastructuur zou ik garanties eisen voor de economische leefbaarheid, bv. in de trant van "ok, dames en heren, we willen dat spoor aanleggen, we verwachten dan wel dat u zich engageert voor minstens zoveel vervoer per jaar aan xx euro per ton, indexeerbaar per..." Had ik al eens gezegd dat het spoorbedrijf niet uitblinkt in commercieel denken? Maar okee, houden we het liever positief, natuurlijk.
Dankje! Wat gaat er daar vervoerd worden, voor welke bedrijven?