Eurostar
-
Re: Eurostar
Zou Eurostar zijn aankopen hebben gebaseerd op zo'n flinterdun ijs? Het zal wellicht wennen zijn voor sommigen, maar concurrentie zat er nu eenmaal aan te komen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Momenteel
E300, 11 x 794 = 8.734 zitplaatsen
E320, 16 x 900 = 14.400 zitplaatsen
PB(K)A, 25 x 377 = 9.425 zitplaatsen
Totaal 32.559 zitplaatsen
Dan:
E320, 16 x 900 = 14.400 zitplaatsen
Nieuw, 50 x 1200 = 60.000 zitplaatsen
Totaal 70.400 zitplaatsen of 116% meer.
Op dit moment is de maximale treinlengte op de LGV3 richting Duitsland beperkt tot 200 meter. Dan zullen daar toch ook nog de nodige wijzigingen moeten gaan gebeuren op naar 400 meter te gaan.
Klopt, daar is Infrabel mee bezig. Tegen eind 2026 moet alles daar gereed zijn. Dat is trouwens niet enkel voor de nieuwe treinen nodig, ook de ICE en PBKA willen met dubbele stellen rijden.
Wat is momenteel dan eigenlijk het probleem als je daar met langere treinen rijdt?
De neutrale zones in de bovenleiding passen niet voor zo'n lange treinen. Dat zou je kunnen benoemen als een designfout destijdsrvdborgt schreef: ↑14 apr 2025, 13:04Wat is momenteel dan eigenlijk het probleem als je daar met langere treinen rijdt?

Dat kun je inderdaad wel zeggen...
Dat is natuurlijk heel leuk om te zeggen dat ik een fout maak, maar die informatie is en was toen zeker nog niet bekend.
-
Niet echt beperkt tot treinen, maar men kan niet teveel verwittigen: fraude met het nieuwe Britse inreisdocument.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04/15 ... voor-vere/
Waar het lijk is, daar komen de gieren...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04/15 ... voor-vere/
Waar het lijk is, daar komen de gieren...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Dag allemaal,
Ik heb een vraagje: rijden de TMST-treinstellen van Eurostar nog in 2025? Zo ja, weet iemand op welke ritten?
Ik heb een vraagje: rijden de TMST-treinstellen van Eurostar nog in 2025? Zo ja, weet iemand op welke ritten?
Ja hoor, die rijden nog. Ik had heb twee weken geleden nog een ritje gemaakt met de TMST. Dat was op de 9135 (12u56 BRUZ) naar Londen.
Maar ik kan niet direct een lijn trekken van welke ritten wel of niet met een TMST worden gemaakt, dat wisselt nogal.
Maar ik kan niet direct een lijn trekken van welke ritten wel of niet met een TMST worden gemaakt, dat wisselt nogal.
-
E9141 (13u56) is normaal gezien met een E300 gemaakt maar dat verandert bijna dagelijks: beschikbaarheid van de stellen (echt problematiek die laatste weken) en groote veranderingen in den antaal klanten op een trein en wij zijn goed voor een "equipment change"