Waarde, ik vrees dat er U iets ontgaat in het verwachtingspatroon van een modale reiziger. Als er dan toch eens iemand een verre reis wil plannen met de trein, dan komt die onmiddellijk in de moeilijkheden. Vliegtuigtickets kan men moeiteloos boeken op het internet, ook met overstap. Routeplanners voor de eigen auto zijn er te kust en te keur. Flixbus en aanverwanten bieden duidelijke overzichten van de beschikbare diensten, ook van pakweg Krakow naar pakweg Granada.nighttrain schreef: ↑19 apr 2025, 19:57
Ik vrees dat er u iets ontsnapt in de organisatie.
De TER treinen worden betaald door de regions die ook het aanbod bepalen (uurregeling) en de SNCF gaat dit gevraagde aanbod uitvoeren. Ook het rollend materiaal is beheerd door de regions. Ja die regios kijken niet verder dan hun regio en dus hun lokale inwoners..
Europa helpt ook niet erg veel zoals de regelgeving betreffende de verantwoordelijkheid in geval van incident of de reciprocité regels. Alsook X aantal biljetten =x aantal landen=X aantal BTW regels. Dat is het mogelijk moet zijn is een zekerheid.
Alleen bij het spoor moet onze dappere reiziger puzzelen en knutselen. Waarom?
Inderdaad is het teleurstellend dat "Europa" hier niet veeleisender is - maar misschien zijn die regelgevers al even verbaasd als onze modale reiziger dat de spooroperatoren het niet op eigen houtje organiseren. Zou er nu echt Europese dwang moeten komen? Voor een niveau van dienstverlening dat alle andere vervoersvormen spontaan aanbieden?
Overigens, wat bedoelt u met "reciprocité regels"? Ik lees er iets van wederkerigheid in, maar welke wederkerigheid dan precies? En in hoeverre is dat nu al ingevoerd, en waar nog niet?
En ik bak ook niet zoveel chocola van uw regels Alsook X aantal biljetten =x aantal landen=X aantal BTW regels. en Dat is het mogelijk moet zijn is een zekerheid. Ja ik weet wel dat u lang uit onze streken weg bent, en onze taal een beetje verleerd, ik doe mijn best om u desondanks te snappen maar hier is enige verduidelijking welkom. Waarvoor bij voorbaat dank!