De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Desiro heeft een automatische koppeling van het type GF maar ze werd niet gebouwd door GF zelf. Vandaar dat deze geen logo van +GF+ bevat, Het is een koppeling gemaakt onder licentie. Ze werd gemaakt door scharfenberg als ik mij niet vergis, maar lijkt dus totaal niet op de broertjes en zusjes die DB en andere bedrijven gebruiken.
Re: Ongewone samenstelling.
Hoeveel tijd & geld steken ze niet in de M7, va nalles dat kapot gaat en al vervangen moet worden, 1000den problemen enz...Shrek schreef: ↑09 jan 2025, 22:58 Dan zou je zoveel moeite en geld in die 10 stellen moeten steken dat niet in de rest van de vloot kan gestoken worden. Ik ben er vrij zeker van dat je voor hetzelfde aantal manuren de betrouwbaarheid van pakweg breaks of sprinters genoeg kan verhogen om meer treinkm te winnen dan door 10 compleet versleten museumstellen hardnekkig aan de praat te houden.
Re: Ongewone samenstelling.
Dus des te meer reden om die zeldzame techniekers niet te belasten met het onderhoud van klassiekjes

Re: De langst levende klassiekjes
Elke dag afschaffingen en vertragingen is nu ook wegens defecten..... Ga maar eens zoeken op Haltelink hoevaak er Breaks invallen, en de trein dus ook is beperkt tot Welkenraedt.....Natje049 schreef: ↑09 jan 2025, 22:38Klassiekjes waren compleet versleten en dat zou belachelijk veel geld kosten om die nog levend te houden, elke dag afschaffingen, vertragingen en evacuaties wegens defecten dan. Wat de S41 5000 betreft is het zeer jammer wat daar gebeurt, da's eigenlijk wel een schande. Maar dat Duitsland niks anders wil toelaten is net zo schanduleus.ov_wijzer schreef: ↑09 jan 2025, 19:41Alles is buiten dienst. Maar wel nonstop treinen afschaffen wegens geen mat, tja hoe zou dat komen?ovspotter_be schreef: ↑07 jan 2025, 17:32 Geen idee, maar deze van de overbrenging naar Mechelen werden getrokken door een diesellocomotief.
Re: De langst levende klassiekjes
Kleine verrassing gisteren... Iets voor half 3 passeerde een loc type 18 met 2 klassiekjes aan de haak in Boortmeerbeek richting Mechelen (richting CW?). (Bovendien nog 2 klassiekjes die slechts beperkt beklad waren.)
-
- Berichten: 705
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
Overbrenging van de 3 laatste reserve JH'ers van Kinkempois naar Schaarbeek.
En daarna waarschijnlijk naar hun laatste rustplaats.
En daarna waarschijnlijk naar hun laatste rustplaats.
Re: De langst levende klassiekjes
https://it.wikipedia.org/wiki/Automotri ... M_54/55/56 geeft aan welke maatschappijen deze hadden aangekocht.
http://www.railfaneurope.net/ meld dat deze stellen uit dienst zijn genomen bij de diverse Italiaanse spoormaatschappijen.
SATTI/GTT uit dienst zijn
ALe 054 (8stellen) second-hand commuter trains from SNCB/NMBS(B), was class AM54, for Torino-Germagnano rush hour trains, nrs. 01-08 (4x sold, rest stored 2021)
Ale 056 (3stellen) Second-hand commuter trains from SNCB/NMBS(B), was class AM56, for Torino-Germagnano rush hour trains, nrs. 09-11 (nr. 10 sold to TPER)
TPER (FER) ook uit dienst
ALe 228 (5 stellen) Second hand commuter trains from SNCB(B), was class AM54/55, nrs. 056/064/072/505/101 (ATCM)
ale 054 (4 stellen ex GTT) Nrs. 201+202/203+204 (FBV), rebuilt by Officine Milanesio from SNCB(B) class AM54 077/107, one more for spares, later used at Modena (ATCM)
ale 056 (1 stel ex GTT) Second-hand commuter train from SNCB/NMBS(B), was class AM56, former GTT nr. 10 (ATCM, bought in 2013)
FAS nooit in dienst genomen
Ale 56 (12 stellen) Second-hand EMUs from NMBS/SNCB(B), was class AM56, only 5 modernized in 2000, never went into service