De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23041
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steven »

Desiro heeft een automatische koppeling van het type GF maar ze werd niet gebouwd door GF zelf. Vandaar dat deze geen logo van +GF+ bevat, Het is een koppeling gemaakt onder licentie. Ze werd gemaakt door scharfenberg als ik mij niet vergis, maar lijkt dus totaal niet op de broertjes en zusjes die DB en andere bedrijven gebruiken.
HLE18
Berichten: 510
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:22

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door HLE18 »

Shrek schreef: 09 jan 2025, 22:58 Dan zou je zoveel moeite en geld in die 10 stellen moeten steken dat niet in de rest van de vloot kan gestoken worden. Ik ben er vrij zeker van dat je voor hetzelfde aantal manuren de betrouwbaarheid van pakweg breaks of sprinters genoeg kan verhogen om meer treinkm te winnen dan door 10 compleet versleten museumstellen hardnekkig aan de praat te houden.
Hoeveel tijd & geld steken ze niet in de M7, va nalles dat kapot gaat en al vervangen moet worden, 1000den problemen enz...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13034
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Ongewone samenstelling.

Bericht door Shrek »

HLE18 schreef: 12 jan 2025, 17:50 Hoeveel tijd & geld steken ze niet in de M7, va nalles dat kapot gaat en al vervangen moet worden, 1000den problemen enz...
Dus des te meer reden om die zeldzame techniekers niet te belasten met het onderhoud van klassiekjes :wink:
ov_wijzer
Berichten: 163
Lid geworden op: 07 mar 2016, 08:15

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door ov_wijzer »

Natje049 schreef: 09 jan 2025, 22:38
ov_wijzer schreef: 09 jan 2025, 19:41
ovspotter_be schreef: 07 jan 2025, 17:32 Geen idee, maar deze van de overbrenging naar Mechelen werden getrokken door een diesellocomotief.
Alles is buiten dienst. Maar wel nonstop treinen afschaffen wegens geen mat, tja hoe zou dat komen?
Klassiekjes waren compleet versleten en dat zou belachelijk veel geld kosten om die nog levend te houden, elke dag afschaffingen, vertragingen en evacuaties wegens defecten dan. Wat de S41 5000 betreft is het zeer jammer wat daar gebeurt, da's eigenlijk wel een schande. Maar dat Duitsland niks anders wil toelaten is net zo schanduleus.
Elke dag afschaffingen en vertragingen is nu ook wegens defecten..... Ga maar eens zoeken op Haltelink hoevaak er Breaks invallen, en de trein dus ook is beperkt tot Welkenraedt.....
Terminus
Berichten: 1147
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Terminus »

Kleine verrassing gisteren... Iets voor half 3 passeerde een loc type 18 met 2 klassiekjes aan de haak in Boortmeerbeek richting Mechelen (richting CW?). (Bovendien nog 2 klassiekjes die slechts beperkt beklad waren.)
Klassiekje
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Klassiekje »

Overbrenging van de 3 laatste reserve JH'ers van Kinkempois naar Schaarbeek.
En daarna waarschijnlijk naar hun laatste rustplaats.
4017-4018
Berichten: 661
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door 4017-4018 »

Weet er iemand of er nog klassiekjes rond rijden in Italië?
kristofvt
Berichten: 121
Lid geworden op: 31 okt 2010, 21:34

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door kristofvt »

4017-4018 schreef: 14 mei 2025, 22:52 Weet er iemand of er nog klassiekjes rond rijden in Italië?

https://it.wikipedia.org/wiki/Automotri ... M_54/55/56 geeft aan welke maatschappijen deze hadden aangekocht.
http://www.railfaneurope.net/ meld dat deze stellen uit dienst zijn genomen bij de diverse Italiaanse spoormaatschappijen.

SATTI/GTT uit dienst zijn
ALe 054 (8stellen) second-hand commuter trains from SNCB/NMBS(B), was class AM54, for Torino-Germagnano rush hour trains, nrs. 01-08 (4x sold, rest stored 2021)

Ale 056 (3stellen) Second-hand commuter trains from SNCB/NMBS(B), was class AM56, for Torino-Germagnano rush hour trains, nrs. 09-11 (nr. 10 sold to TPER)

TPER (FER) ook uit dienst
ALe 228 (5 stellen) Second hand commuter trains from SNCB(B), was class AM54/55, nrs. 056/064/072/505/101 (ATCM)

ale 054 (4 stellen ex GTT) Nrs. 201+202/203+204 (FBV), rebuilt by Officine Milanesio from SNCB(B) class AM54 077/107, one more for spares, later used at Modena (ATCM)

ale 056 (1 stel ex GTT) Second-hand commuter train from SNCB/NMBS(B), was class AM56, former GTT nr. 10 (ATCM, bought in 2013)


FAS nooit in dienst genomen
Ale 56 (12 stellen) Second-hand EMUs from NMBS/SNCB(B), was class AM56, only 5 modernized in 2000, never went into service
Plaats reactie