Als men overal stationspersoneel afschaft gaat dit meer en meer gebeuren vrees ik.
In Mechelen zit niemand meer tussen 22u en 6u, In Geraardsbergen helemaal niemand meer, In Landen zit helemaal niemand meer, ...
Ze willen op den duur de assistentie laten uitvoeren door de treinbegeleider maar nog lang niet alle perrons en alle types materieel zijn hiervoor uitgerust, momenteel gebeurt dit ook enkel maar bij een perron van 76cm én als de trein bestaat uit één of meerdere desiro-treinstellen.
En als de politiek wilt dat de NMBS blijft besparen zal het enkel maar erger worden.
NMBS schendt antidiscriminatiewet en moet rolstoeltoegankelijkheid garanderen
-
Re: NMBS schendt antidiscriminatiewet en moet rolstoeltoegankelijkheid garanderen
Als gebruiker 112 bellen. Medisch gezien volgens mij perfect verantwoordbaar. Praktische ondersteuning die anders niet geboden kan worden of effectief het risico op onderkoeling.TimJ36 schreef: ↑15 mei 2025, 22:00 Mindermobiele Jonas moet drie uur in de koude staan omdat NMBS taxi verkeerd stuurt (RTV, 15 mei 2025)
Jonas (28) moet drie uur wachten op rolstoeltaxi die niet opdaagt: “Je staat machteloos” (Gazet van Antwerpen, 15 mei 2025)
Jonas Baert heeft tot half 2 vannacht moeten wachten op een taxi aan het station van Mechelen nadat hij niet mee kon met de trein.
Hij moest uiteindelijk drie uur in het donker buiten wachten.
Buiten moeten staan omdat de wachtzaal gesloten is. Geen enkel aanspreekpunt. Het is al een verschrikkelijke rompslomp om assistentie te krijgen, en dan krijg je dit voor. Hoe kun je dit nu nog begrijpen?
Ben hier eerder aanwezig geweest onder "swfjvh".
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.
Door langtijdige afwezigheid is die account gedeactiveerd en onlangs kwam ik hier terug terecht waardoor ik een nieuwe account heb aangemaakt... Datum is louter toeval.