Hunk den 5166!! en dan nog met HKM

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
tt44ta46

Bericht door tt44ta46 »

Ik zit er al een paar weken op te wachten, en ja: daar is ze ... de eerste zever:

De 5166, 5404 en 5910 zijn niet van de NMBS, maar van de NMBS-Holding, Historisch Patrimonium!!!

Een vaste dienstregeling is onmogelijk, omdat in principe deze locos officieel enkel historische ritten of speciale treinen (cfr. Kersttrein) mogen verzekeren.

De goede relaties met Cargo (die veel van de vaste bestuurders onder haar rangen rekent) doet al eens een kerstcadeautje overwegen... En uiteindelijk, een loc die af en toe zo rijdt blijft beter in conditie dan ene die stilstaat (electrische circuits en zo).

En neen treinfreak en treinspotterke, ze gaan ze niet terugkrijgen, gekocht is gekocht.

Maar troost jullie, in 2007 gaan we wa meer 'force' steken, ook voor reizigers!

(dus zet al maar da standbeeld 8) , hoewel ... de duiven schijten er dan op :( )
Tim

Bericht door Tim »

tt44ta46 schreef:(dus zet al maar da standbeeld 8) , hoewel ... de duiven schijten er dan op :( )
Op een standbeeld van u zit ik alleszins niet te wachten, da's misschien ook beter voor de medemens :mrgreen:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Tim schreef:
tt44ta46 schreef:(dus zet al maar da standbeeld 8) , hoewel ... de duiven schijten er dan op :( )
Op een standbeeld van u zit ik alleszins niet te wachten, da's misschien ook beter voor de medemens :mrgreen:
De duiven zouden eerder gaan emigreren als gij een standbeeld krijgt! :lol: :P :twisted: 8) :mrgreen:
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Voila .. nog in het mistachtig en barre weer een 5166 op weg naar
Zeebrugge..
Bijlagen
HLD 5166 FZL.jpg
HLD 5166 FZL.jpg (113.88 KiB) 4783 keer bekeken
Tommyken

Bericht door Tommyken »

En nog een stoere 201010 die de 5166 volgt.
Bijlagen
HLD 201010 FZL.jpg
HLD 201010 FZL.jpg (131.88 KiB) 4781 keer bekeken
TBbart

Bericht door TBbart »

De 5166, 5404 en 5910 zijn niet van de NMBS, maar van de NMBS-Holding, Historisch Patrimonium!!!
en gij zegt dat wij zeveren :lol:
De NMBS en NMBS-Holding zijn nu mss (min of meer) apparte bedrijven op papier, maar de werknemers blijven dezelfde hé, dus als da bij die verandering van bedrijf? Naam... nu dezelfde baas van die afdeling blijft,
Eigenlijk is NMBS - NMBS Holding, leg eens het verschil tussen de twee bedrijven uit, want je spreekt altijd van "we" wie zijn dat dan?
Volgens mij hebde NMBS-Holding en dan de dochterondernemingen er rond.
:roll:
nicken

Bericht door nicken »

TBbart schreef:
en gij zegt dat wij zeveren :lol:
De NMBS en NMBS-Holding zijn nu mss (min of meer) apparte bedrijven op papier, maar de werknemers blijven dezelfde hé, dus als da bij die verandering van bedrijf? Naam... nu dezelfde baas van die afdeling blijft,
Eigenlijk is NMBS - NMBS Holding, leg eens het verschil tussen de twee bedrijven uit, want je spreekt altijd van "we" wie zijn dat dan?
Volgens mij hebde NMBS-Holding en dan de dochterondernemingen er rond.
:roll:
NMBS holding,daar is de Bruggeling jannie haeck de baas,is tevens de baas van alle werknemers van de NMBS.Voor de werknemers veranderd in principe totaal niks,je werkt bij de spoorwegen en da blijft zo
TBbart

Bericht door TBbart »

voila!:wink:
en aangezien bij de 3 bedrijven de bazen dezelfde personen zijn kan je toch niet spreken van 3 apparte bedrijven,
Steven

Bericht door Steven »

TBbart schreef:voila!:wink:
en aangezien bij de 3 bedrijven de bazen dezelfde personen zijn kan je toch niet spreken van 3 apparte bedrijven,
en toch zijn het drie afzonderlijke bedrijven, ik zou zeggen kom er werken en dan pas zal je een beetje verstaan hoe de indeling in elkaar zit
nicken

Bericht door nicken »

Steven schreef:
TBbart schreef:voila!:wink:
en toch zijn het drie afzonderlijke bedrijven, ik zou zeggen kom er werken en dan pas zal je een beetje verstaan hoe de indeling in elkaar zit
Tja, ik ken toevallig een van de grote bazen,en het zijn idd 3 bedrijven
er komen werken,tja ze zijn nog stees bezig met sollicitanten d'r door te jagen voor mijn functie,en dan zullen ze iets laten weten,bij mij ging het om een 1.500 man,nog een paar maandjes wachten denk ik :shock:
tt44ta46

Bericht door tt44ta46 »

Dank aan Steven voor de rake opmerking! Ik vul graag verder aan:

Infrabel = beheer spoorinfrastructuur (baas Luc Lallemand)
NMBS = gebruik spoorinfra (baas Marc Descheemaecker)

Zo voldoet men aan de Europese wens om onderhoud en exploitatie te scheiden. In België wou men niet alle banden doorknippen en daarom creëerde men de NMBS-Holding die gecentraliseerd personeel moet aanwerven en ENKEL ADMINISTRATIEF beheren. Maar Jannie Haek (zonder c) is niet de baas van Infrabelmannen noch NMBS-ers!

Bij de Holding gooide men ook de stationsgebouwen, om van de discussie af te raken of de infrabeheerder of infragebruikers daar verantwoordelijk moesten over zijn.

En wie is "we"? (om op de gestelde vraag te antwoorden) "We" is de dienst Historisch Patrimonium van de NMBS-Holding zelf! Peulschil die:
1. aan Infrabel kilometers moet betalen wanneer een historische trein rijdt
2. aan Infrabel de keuringen van het materieel moet betalen
3. aan NMBS directie Treinen de bestuurders moet betalen
4. aan NMBS directie Reizigers de treinbegeleiders moet betalen
5. aan NMBS directie Aankopen net zoals TSP, CFV3V, SDP, Kolenspoor en SCM 'nieuw' materieel moet aankopen (come and see in 2007!)
6. aan NMBS directie Materieel het onderhoud van de HLS, HLD en HV moet betalen
7. en tot slot heel vriendelijk als een soort verkoper moet vragen of er op een evenementeke geen nostalgische trein nodig is (en dan nog niet teveel mag vragen of ze pakken een moderne pendeltrein voor hun inhuldiging of x-jarige viering van een spoorlijn en/of station...)

Tot zover de volgens jullie eenvormige NMBS... :-)

greetz
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Een van de redenen voor deze splitsing was dacht ik ook om andere bedrijven ook toegang te geven tot de bestaande infrastructuur (bvb DLC, voor zover ik weet tot nu toe de enige die op het net van Infrabel rijdt, buiten de NMBS en hun aanverwanten/partners).
Steven

Bericht door Steven »

Dietrich schreef:Een van de redenen voor deze splitsing was dacht ik ook om andere bedrijven ook toegang te geven tot de bestaande infrastructuur (bvb DLC, voor zover ik weet tot nu toe de enige die op het net van Infrabel rijdt, buiten de NMBS en hun aanverwanten/partners).
R4C is ook al aanwezig en SNCF ook
Tim

Bericht door Tim »

Steven schreef:
Dietrich schreef:Een van de redenen voor deze splitsing was dacht ik ook om andere bedrijven ook toegang te geven tot de bestaande infrastructuur (bvb DLC, voor zover ik weet tot nu toe de enige die op het net van Infrabel rijdt, buiten de NMBS en hun aanverwanten/partners).
R4C is ook al aanwezig en SNCF ook
En vanaf 1 januari EWS en Trainsport zou ook ergens in de loop van 2007 moeten starten.
Bert

Bericht door Bert »

tt44ta46 schreef:En wie is "we"? (om op de gestelde vraag te antwoorden) "We" is de dienst Historisch Patrimonium van de NMBS-Holding zelf! Peulschil die:
1. aan Infrabel kilometers moet betalen wanneer een historische trein rijdt
2. aan Infrabel de keuringen van het materieel moet betalen
3. aan NMBS directie Treinen de bestuurders moet betalen
4. aan NMBS directie Reizigers de treinbegeleiders moet betalen
5. aan NMBS directie Aankopen net zoals TSP, CFV3V, SDP, Kolenspoor en SCM 'nieuw' materieel moet aankopen (come and see in 2007!)
6. aan NMBS directie Materieel het onderhoud van de HLS, HLD en HV moet betalen
7. en tot slot heel vriendelijk als een soort verkoper moet vragen of er op een evenementeke geen nostalgische trein nodig is (en dan nog niet teveel mag vragen of ze pakken een moderne pendeltrein voor hun inhuldiging of x-jarige viering van een spoorlijn en/of station...)
Moesten jullie ook al die kosten betalen voor de hervorming in 3 'bedrijven' of vielen er daarvan weg zoals kilometers betalen?

En zullen de museumverenigingen nog met hun materieel op het NMBS net mogen rijden in 2007?
Plaats reactie