Spoorverdubbeling L19 Mol-Neerpelt
Spoorverdubbeling L19 Mol-Neerpelt
Wanneer starten en eindigen deze werken? Dat wordt al jaren beloofd maar lees en zie niks concreets...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Spoorverdubbeling L19 Mol-Neerpelt
Antwoord uit betrouwbare bron: spoorverdubbeling loopt van Lommel-Werkplaatsen (i.p.v. Mol) tot in Neerpelt, start werken in 2026, duur van de werken 2 à 3 jaar. Dus als alles meezit ligt daar dubbelspoor in 2028 à 2029...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dat de verdubbeling pas voorbij de kanaalbruggen begint, vind ik wel verdedigbaar en was van in het begin zo gecommuniceerd
-
't Begint een beetje de mode te worden om te gaan zeuren over nieuwe bruggen. Ook in Weert, Maastricht en Doetinchem blijkt een extra brug een onneembare hindernis voor een spooruitbreiding. Op andere plaatsen lijkt het dan weer alsof er zoveel mogelijk nieuwe bruggen gebouwd moeten worden zoals bij de nieuwe Zuidwestboog Meteren (waarvan het nut me volledig ontgaat). Het aantal haalbare bruggen lijkt soms een beetje een graadmeter van hoeveel zin de opdrachtgever van het project erin heeft.
-
Er is een verschil tussen het bouwen van een viaduct waaronder andere treinen en vrachtwagens moeten passen en het bouwen van een brug over een kanaal/rivier met goederenschepen. Heb je de brug in Herentals over het Albert kanaal al gezien? Niet bepaald te vergelijken met het een viaduct over de E40. Daarnaast zegt men niet dat daar geen spoorverdubbeling komt, wss is die gwn uitgesteld totdat de brug vervangen of verhoogd moet worden, een logische redenering als er enkel in kritieke situaties een merkbaar verschil in capaciteit zal zijn.jknockaert schreef: ↑19 jul 2025, 21:18't Begint een beetje de mode te worden om te gaan zeuren over nieuwe bruggen. Ook in Weert, Maastricht en Doetinchem blijkt een extra brug een onneembare hindernis voor een spooruitbreiding. Op andere plaatsen lijkt het dan weer alsof er zoveel mogelijk nieuwe bruggen gebouwd moeten worden zoals bij de nieuwe Zuidwestboog Meteren (waarvan het nut me volledig ontgaat). Het aantal haalbare bruggen lijkt soms een beetje een graadmeter van hoeveel zin de opdrachtgever van het project erin heeft.
Over Meteren kan ik niet veel zeggen behalve dat het goederen vanuit Limburg en steden ten zuiden van Keulen richting Rotterdam kan omleiden, om zo frequenter passagierstreinen te laten rijden in de randstad en tegelijk meer goederentreinen mogelijk maken. Geen slecht idee.