Dommerik, die chauffeur. Staan duidelijk borden dat 'ie er met zijn truck niet mag komen, toch koppig wel proberen. En dan nog maneuvreren als de overweg al gesloten is.
Inderdaad. En minstens in OSM staat het stukje straat onder de snelwegbrug met maximumlengte 8 meter, dus als hij zijn navigatie daarop had gebaseerd, met navit of met osmand, dan was hij niet langs daar gereden. https://www.openstreetmap.org/way/40857312
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Ik heb af en toe de indruk dat het ook te maken heeft met "getthereitis".
Kwam (komt) vooral voor in de luchtvaart: "Getthereitis" beschrijft het fenomeen waarbij een piloot te veel gefocust is op het bereiken van de bestemming, wat kan leiden tot het negeren van waarschuwingssignalen en gevaren."
Ik zag op facebook een videofragment van de technische camera van Infrabel.
Rechtsonder was een timer te zien van 13 minuten...
Dat is nu wel een rustige overweg, maar 13 minuten staan sukkelen om toch te proberen om weg te raken??
En zoals ook steeds: in een poging om zeker niets te beschadigen, is er veel meer beschadigd dan als hij gewoon zo snel mogelijk de overweg vrijgemaakt had, desnoods door een slagboom te beschadigen.
Maar ook dat lijkt mij een "normale" menselijke paniekreactie
trainfreak schreef: ↑21 okt 2025, 18:24
Ik zag op facebook een videofragment van de technische camera van Infrabel.
Rechtsonder was een timer te zien van 13 minuten...
Dat is nu wel een rustige overweg, maar 13 minuten staan sukkelen om toch te proberen om weg te raken??
Is er ergens gezegd dat die timer begon bij het begin van het incident? Mij lijkt het eerder een toevallige timer te zijn sinds het begin van een file of een timestamp.
Het ergste vind ik nog de reactie van de burgemeester bij onder meer de VRT, als zouden de borden aangeven dat vrachtwagens daar "in principe" niet mogen komen. Hallo, in principe?! Door het straal negeren van nochtans overduidelijke signalisatie heeft de trucker niet alleen zichzelf maar ook vele anderen in gevaar gebracht en voor wellicht onderdduizenden euro's schade aangericht. En dan durft de burgemeester - en nota bene niet de eerste de beste - het nog te minimaliseren op die manier?