Trainspotterke schreef:Dit zijn de lijnen die praktisch volledig uitgerust zijn met het nieuwe type bovenleiding: (vet gedrukt is voorzien van 25OOO volt ~)
Er zijn natuurlijk een aantal andere lijnen waar ook zo'n bovenleidingspalen voorkomen zoals op L50a Brussel - Oostende op een aantal plaatsen, maar niet over grote afstanden. Op het overgrote deel van de overige lijnen is het nog de typische Compoundbovenleiding of hangt er gewoon (nog) gene!
In Maria-Aalter zijn het er inderdaad maar een stuk of vier, maar tussen Brussel en Gent zit er toch een redelijk lang stuk met nieuwe bovenleiding, dacht ik...
Trainspotterke schreef:Dit zijn de lijnen die praktisch volledig uitgerust zijn met het nieuwe type bovenleiding: (vet gedrukt is voorzien van 25OOO volt ~)
Er zijn natuurlijk een aantal andere lijnen waar ook zo'n bovenleidingspalen voorkomen zoals op L50a Brussel - Oostende op een aantal plaatsen, maar niet over grote afstanden. Op het overgrote deel van de overige lijnen is het nog de typische Compoundbovenleiding of hangt er gewoon (nog) gene!
In Maria-Aalter zijn het er inderdaad maar een stuk of vier, maar tussen Brussel en Gent zit er toch een redelijk lang stuk met nieuwe bovenleiding, dacht ik...
Ja, vooral rond Aalst en Denderleeuw, maar het grootste deel van het stuk Gent - Brussel is toch nog compound, ze!
Steven schreef:je kan die lijn ook gewoon kennen aan de bovenleiding, zover ik weet is da de enige enkelsporige lijn met dergelijke type bovenleiding waar breaks onder rijden