Foto raden 15

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Ruben

Bericht door Ruben »

Trainspotterke schreef:Dit zijn de lijnen die praktisch volledig uitgerust zijn met het nieuwe type bovenleiding: (vet gedrukt is voorzien van 25OOO volt ~)

Er zijn natuurlijk een aantal andere lijnen waar ook zo'n bovenleidingspalen voorkomen zoals op L50a Brussel - Oostende op een aantal plaatsen, maar niet over grote afstanden. Op het overgrote deel van de overige lijnen is het nog de typische Compoundbovenleiding of hangt er gewoon (nog) gene! :P
In Maria-Aalter zijn het er inderdaad maar een stuk of vier, maar tussen Brussel en Gent zit er toch een redelijk lang stuk met nieuwe bovenleiding, dacht ik...
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ruben schreef:
Trainspotterke schreef:Dit zijn de lijnen die praktisch volledig uitgerust zijn met het nieuwe type bovenleiding: (vet gedrukt is voorzien van 25OOO volt ~)

Er zijn natuurlijk een aantal andere lijnen waar ook zo'n bovenleidingspalen voorkomen zoals op L50a Brussel - Oostende op een aantal plaatsen, maar niet over grote afstanden. Op het overgrote deel van de overige lijnen is het nog de typische Compoundbovenleiding of hangt er gewoon (nog) gene! :P
In Maria-Aalter zijn het er inderdaad maar een stuk of vier, maar tussen Brussel en Gent zit er toch een redelijk lang stuk met nieuwe bovenleiding, dacht ik...
Ja, vooral rond Aalst en Denderleeuw, maar het grootste deel van het stuk Gent - Brussel is toch nog compound, ze! :wink:
SExyBAck

Bericht door SExyBAck »

:idea: Kan der toevallig niemand da keer verduidelijken aan de hand van een fotoke om het verschil te zien tussen een oude en nieuw type bovenleiding?
13'erke

Bericht door 13'erke »

Nekvin

Bericht door Nekvin »

Steven schreef:je kan die lijn ook gewoon kennen aan de bovenleiding, zover ik weet is da de enige enkelsporige lijn met dergelijke type bovenleiding waar breaks onder rijden :-)
lijn 54 ook
Steven

Bericht door Steven »

op mechelen st niklaas? raar sinds wanneer hangt die daar? welk deel?
Elgar

Bericht door Elgar »

Gisterenavond stonden op lijn 54 nog altijd de klassieke bovenleidingspalen hoor! :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Elgar schreef:Gisterenavond stonden op lijn 54 nog altijd de klassieke bovenleidingspalen hoor! :wink:
dacht ik ook :-)
Nekvin

Bericht door Nekvin »

oh, oeps, ik was effe niet aan het opletten, sry
Plaats reactie