TSP schreef:Misschien omdat de loc dan een status van "wagon" heeft? Hij rijdt tenslotte niet zelf...
Niet echt, neen, want treinen die bestaan uit rijtuigen en aan beide kanten een locomotief, waarvan er één is die als wagon meerijdt, hebben wel de rode sluitlichten op van de achterste locomotief zelf.
Dan is dat extra licht dus echt voor noodgevallen. Ik zag laatst toen ik in NL ff in de cabine van de laatste versie van de mat 54 zat, dat in de cabine altijd een noodlicht staat. Dat licht leek wel een beetje op wat daar achterop die loc zat.
Als men een loc sleept zal men eerder een extern sluitlicht plaatsen dan de gewone sluitlichten aan te zetten omdat men anders de batterijen moet inschakelen. Op een rangeerterrein bv kan dan vergeten worden die weer uit te schakelen met als gevolg een platte batterij.
Tim schreef:Als men een loc sleept zal men eerder een extern sluitlicht plaatsen dan de gewone sluitlichten aan te zetten omdat men anders de batterijen moet inschakelen. Op een rangeerterrein bv kan dan vergeten worden die weer uit te schakelen met als gevolg een platte batterij.
ja, deze loc bevond zich achteraan een werktrein voor de HSL.op sleep dus