Oké dan, maar het verhaal blijft hetzelfde. Welke loc zou je dan meesturen? De HLE 18 weegt nog meer dan the HLE 28. Ook de derde generatie Traxx'en weegt meer.maarten schreef: ↑13 dec 2025, 11:16Nee, nee, nee, nee. Het probleem is niet ICR, het probleem zijn de locs. ICR is 40 ton, dat is een aslast van 10 ton. Als dat al een probleem is dan mag er ook geen TGV of ICNG overheen. De locs hebben een aslast van 21,5 ton.TKR schreef: ↑13 dec 2025, 11:01 Dubbeldekkers naar Amsterdam gaat nooit gebeuren. De HSL tussen Rotterdam en Amsterdam kan die aslast niet aan. Eigenlijk was the ICR hiervoor ook al te zwaar, maar hier had men een uitzondering voor gemaakt. Voor Nederland was de ICNG -een zeer lichte trein- een noodzaak.
M6 is voor de aslast ook geen probleem, die zijn 50 ton dus 12,5 ton aslast. De rijtuigen van M7 zullen ook geen probleem zijn, over een BVx of BDx hoeven we niet te praten want die kunnen niet onder 1500 V= rijden.
Aslast van een TGV motorwagen ligt volgens mij op 18 ton.
Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
-
desirootje
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Geen, had de ICNG een dubbeldekker EMU geweest zoals de Virm of desnoods de Desiro HC van de RRX dan hadden we dit probleem niet.TKR schreef: ↑13 dec 2025, 12:39Oké dan, maar het verhaal blijft hetzelfde. Welke loc zou je dan meesturen? De HLE 18 weegt nog meer dan the HLE 28.maarten schreef: ↑13 dec 2025, 11:16 Nee, nee, nee, nee. Het probleem is niet ICR, het probleem zijn de locs. ICR is 40 ton, dat is een aslast van 10 ton. Als dat al een probleem is dan mag er ook geen TGV of ICNG overheen. De locs hebben een aslast van 21,5 ton.
M6 is voor de aslast ook geen probleem, die zijn 50 ton dus 12,5 ton aslast. De rijtuigen van M7 zullen ook geen probleem zijn, over een BVx of BDx hoeven we niet te praten want die kunnen niet onder 1500 V= rijden.
Aslast van een TGV motorwagen ligt volgens mij op 18 ton.
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
De Aslast van een Virm is 21.4 ton.desirootje schreef: ↑13 dec 2025, 12:42Geen, had de ICNG een dubbeldekker EMU geweest zoals de Virm of desnoods de Desiro HC van de RRX dan hadden we dit probleem niet.TKR schreef: ↑13 dec 2025, 12:39Oké dan, maar het verhaal blijft hetzelfde. Welke loc zou je dan meesturen? De HLE 18 weegt nog meer dan the HLE 28.maarten schreef: ↑13 dec 2025, 11:16 Nee, nee, nee, nee. Het probleem is niet ICR, het probleem zijn de locs. ICR is 40 ton, dat is een aslast van 10 ton. Als dat al een probleem is dan mag er ook geen TGV of ICNG overheen. De locs hebben een aslast van 21,5 ton.
M6 is voor de aslast ook geen probleem, die zijn 50 ton dus 12,5 ton aslast. De rijtuigen van M7 zullen ook geen probleem zijn, over een BVx of BDx hoeven we niet te praten want die kunnen niet onder 1500 V= rijden.
Aslast van een TGV motorwagen ligt volgens mij op 18 ton.
Van een M6/M7 is deze trouwens 16ton (beladen)
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
VIRM-4 is 237 ton, 14,8 ton aslast
VIRM-6 is 349 ton, 14,5 ton aslast.
Daar gaan 600 reizigers geen 21,4 ton van maken.
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Je verdeelt het gewicht van het hele stel dan wel gelijk over alle assen. Dat is in de praktijk niet zo. 
Re: Eurocity Direct Brussel - Amsterdam (- Lelystad)
Je moet de aslast van het zwaarste rijtuig/voertuig bepalen. Aslast geef je niet door van rijtuig naar rijtuig. Online is dus terug te vinden dat deze dus 21,3 is met de info die ik in 2 min zoeken terug kon vinden.