Evolutie reizigersinformatie NMBS
-
BVG1988
- Contacteer:
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Kan het zijn dat er dan ook terug MW41s gaan pendelen tussen Aalst en Oudenaarde met de Ronde Van Vlaanderen, omdat er weer werken zijn op lijn 89 deze paasvakantie?
Dat moet manueel worden geactiveerd door het boordpersoneel, een van de voorgeprogrammeerde dienstmededelingen.ToMiKoN schreef: ↑10 feb 2026, 17:05 Ik hoorde maandag een "reclameboodschap voor NMBS jobs" over het aankondigingsssyteem van een M7 op IC03 Blankenberge-Hasselt, Het is misschien niet echt reizigersinformatie, maar het was de eerste keer ik het hoorde over een auditief info systeem op een trein.
Wordt dit meer gedaan?![]()
Hetzelfde geldt voor pickpockets. Moet manueel ingevoerd worden.wuitz schreef: ↑11 feb 2026, 10:13Dat moet manueel worden geactiveerd door het boordpersoneel, een van de voorgeprogrammeerde dienstmededelingen.ToMiKoN schreef: ↑10 feb 2026, 17:05 Ik hoorde maandag een "reclameboodschap voor NMBS jobs" over het aankondigingsssyteem van een M7 op IC03 Blankenberge-Hasselt, Het is misschien niet echt reizigersinformatie, maar het was de eerste keer ik het hoorde over een auditief info systeem op een trein.
Wordt dit meer gedaan?![]()
Vandaag zag ik op de borden in Denderleeuw onderaan vermeld staan: "Deze trein is enkel toegankelijk met een De S10 trein ticket."
Waar koop je zo'n ticket? Waarom is die trein enkel toegankelijk voor mensen met een speciaal ticket? Waarom mag ik met mijn abonnement de trein niet nemen? Hoe lang is dat al?
Waar koop je zo'n ticket? Waarom is die trein enkel toegankelijk voor mensen met een speciaal ticket? Waarom mag ik met mijn abonnement de trein niet nemen? Hoe lang is dat al?
-
desirootje
Dat zal een foutje zijn. Er zal een melding zijn "Deze trein is enkel toegankelijk met een ___ ticket", waar de ___ ingevuld wordt met het type trein (ECD, ES, NJ, ICE, Eurostar), op de een of andere manier heeft men dat hier ingevuld.AGE-411 schreef: ↑12 feb 2026, 17:23 Vandaag zag ik op de borden in Denderleeuw onderaan vermeld staan: "Deze trein is enkel toegankelijk met een De S10 trein ticket."
Ik hoorde net in Brussel Luxemburg ook iets dergelijks worden omgeroepen, maar heb het niet precies verstaan. Ik vond het al uiterst verbazingwekkend.
EDIT en nu ook in Bosvoorde, voor wat betreft de S4. Het hele systeem lijkt van slag.
EDIT en nu ook in Bosvoorde, voor wat betreft de S4. Het hele systeem lijkt van slag.
-
ovspotter_be
Betreft inderdaad een fout in het omroepsysteem en men probeert dit nu zo snel mogelijk op te lossen.
Ook in Brussel-Noord zo gehoord voor alle treinen, behoorlijk komisch overigens (ik moest twee keer goed luisteren). Zal dus inderdaad een algemeen probleem (geweest?) zijn.
Ook in Antwerpen-Berchem kwam dat op de audio-aankondigingen en werd het op de schermen afgebeeld.