Bijkomend probleem is dat de ICE wellicht op spoor 9 stond, vanwaar je niet richting Aachen-West (en verder naar Montzen of Heerlen) kan. De trein zou dan terugmoeten naar Aachen Rothe Erde, en vandaar terug naar Hbf en verder naar A-West.trainlovertje schreef: ↑27 jun 2026, 23:51Er werd expliciet omgeroepen dat er geen beschikbare omleidingen voor het traject Aken - Luik waren. Al bewijst de drielandentrein elk uur het tegendeel. Al kan het wel zijn dat de ICE 3Neo niet in het vrijruimteprofiel past langs de regionale lijntjes van de drielandentrein. En uiteraard is er het probleem van lijnenkennis dat zich spreidt over drie verschillende staten, met daarrrond telkens andere regels.rdv schreef: ↑25 jun 2026, 21:00Wellicht is omleiding via Montzen geen optie wegens geen lijnkennis?trainlovertje schreef: ↑25 jun 2026, 20:45 Vandaag opnieuw prijs: momenteel op ICE 19 van Frankfurt richting België, nu staan we vast niet op Aachen-Rothe Erde, maar in Aachen Hbf. Reden: kort geleden is er een persoonsongeval gebeurd op het stukje tussen Aachen en de grens met België. Geen idee hoelang dit nu weer gaat duren…
Wellicht was het een bestuurder van Luik, had het een internationale DB bestuurder geweest, dan had die wellicht ook kennis van NL (voor de ICE naar Amsterdam).
In vergelijkbare gevallen heeft de ICE vaak een extra halte gehad in Leuven (maar als deze maar tot in Luik reed, was dat natuurlijk ook geen optie).trainlovertje schreef: ↑27 jun 2026, 23:51 Omdat ik absoluut nog in Hasselt diende te geraken die avond en mijn laatste aansluiting in Luik op dat moment sowieso zou gaan missen (E545 van Luik-G tot Leuven en aansluitend E2622 tot Hasselt), wist ik dat er sowieso een taxi aan te pas ging komen. Omdat ik geen zin had om eventueel nog uren te wachten in Aken tot we zouden vertrekken naar Luik, heb ik een taxi uit Aken naar Hasselt genomen.