Liberalisering binnenlands reizigersverkeer

Alles over reizigerstreinen in België.
Shrek

Re: Liberalisering binnenlands reizigersverkeer

Bericht door Shrek »

ovspotter_be schreef: 22 aug 2026, 21:16 Ik denk dat een volledig restauratierijtuig hier nooit echt rendabel en druk bezocht zal zijn maar op bepaalde lange IC-verbinding zie ik wel potentieel voor een automaat met drinken en kleine snacks (koeken, chips, voorverpakte broodjes, ...)
En in de M7 BVx is er een mooi plekje voor !
joverwimp

Bericht door joverwimp »

ovspotter_be schreef: 22 aug 2026, 21:16 Ik denk dat een volledig restauratierijtuig hier nooit echt rendabel en druk bezocht zal zijn maar op bepaalde lange IC-verbinding zie ik wel potentieel voor een automaat met drinken en kleine snacks (koeken, chips, voorverpakte broodjes, ...)
Ik herinner mij de verkoop van dranken en snacks door personeel met een karretje (op de toenmalige lijn Oostende-Aarlen): het was blijkbaar geen succes en verdween.
rdv

Bericht door rdv »

Er is ook een test geweest op de vroeger IR f (Poperinge - Gent - Mechelen - Turnhout).

Maar goed, in 30 jaar is er veel veranderd, ik denk dat reizigers nu meer bereid zijn om (veel) te betalen voor een koffie o.i.d. onderweg. Maar of je dit rendabel kan krijgen, is maar de vraag. Bovendien is dit concurrentie met de concessies op de perrons en in de stations.
ovspotter_be

Bericht door ovspotter_be »

Turnhout ↔ Poperinge is inderdaad een lange verbinding maar ik zie niet snel veel reizigers die nemen van begin- tot eindpunt, dus moest men vandaag een nieuwe test doen zou ik dat durven proberen op Oostende ↔ Eupen, Brussel ↔ Luxembourg of Genk ↔ Blankenberge.
dentheo

Bericht door dentheo »

Ik heb ooit "ergens" koffie geserveerd gekregen uit een rugzak, ik weet niet of dat nog bestaat...
Lijkt simpel, maar de man had nog een buis bekers bij melk en suiker, hij was behangen als een kerstboom.
Het stuurrijtuig van de Benelux, met bovenliggende cabine had onderaan een café, dat heb ik verschillende malen vol weten zitten tussen Brussel en Antwerpen, toen ik pendelde op dat stuk. Ergens late jaren 60.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

De koffie op de rug was zeker en vast van toepassing in de Benelux tot ergens 2019, in 2020 kwam er corona en toen verdween ook de man met de koffie.
Plaats reactie