Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
			
		
		
			
				
								Steven 							 
									
		Berichten:  23161  		Lid geworden op:  31 jan 2006, 12:06 		
		
											Locatie:  Opwijk 
							
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Steven   »  14 jan 2007, 20:31 
			
			
			
			
			
			nee op L2 is het idd tbl 2 en op L1 is het tvm, beide gebruiken de stopmerkborden (zo noemen ze die), op 2 staan die effectief aan een baken. 
 
TBL = transmissie baken lokomotief 
 
TVM = transmissie spoor (voie) lokomotief (machine) 
 da van da spoor mag je ni al te letterlijk nemen, voor zover ik weet ligt er tegen de rail aan een kabel die de eigenlijke signalen bevat met de juiste info
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								260689 							 
									
		Berichten:  3870  		Lid geworden op:  02 feb 2006, 08:20 		
		
											Locatie:  Zolder 
							
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door 260689   »  14 jan 2007, 20:36 
			
			
			
			
			
			merci steven om de juiste info te plaatsen nu weet ik dit ook weer 
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Trainspotterke  							 
									
						
		
						
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Trainspotterke   »  14 jan 2007, 23:34 
			
			
			
			
			
			Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden? 
  (enkel de tweespannige versies dan)
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								260689 							 
									
		Berichten:  3870  		Lid geworden op:  02 feb 2006, 08:20 		
		
											Locatie:  Zolder 
							
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door 260689   »  15 jan 2007, 07:56 
			
			
			
			
			
			normaalgezien zou de reeks (441 tot 490) op de L2 kunnen rijden
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Jonathan  							 
									
						
		
						
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Jonathan   »  15 jan 2007, 20:29 
			
			
			
			
			
			Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Mechanik 							 
									
		Berichten:  358  		Lid geworden op:  31 jan 2006, 23:21 		
		
											Locatie:  FTN 
							
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Mechanik   »  16 jan 2007, 12:57 
			
			
			
			
			
			Trainspotterke schreef: Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden? 
  (enkel de tweespannige versies dan)
uitgerust wel, maar niet ge-activeerd ! enkel het TBL1 gedeelte is geactiveerd
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Bert  							 
									
						
		
						
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Bert   »  17 jan 2007, 19:56 
			
			
			
			
			
			Jonathan schreef: Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.
Deze is ondertussen maandagmiddag vertrokken met de 2115 aan de haak naar een onbekende bestemming...
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								TSP  							 
									
						
		
						
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door TSP   »  17 jan 2007, 20:00 
			
			
			
			
			
			Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... 
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Bert  							 
									
						
		
						
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Bert   »  17 jan 2007, 20:02 
			
			
			
			
			
			TSP schreef: Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... 
ja, een aantal 55'ers zijn daarmee uitgerust zodat ze eens naar onze noorderburen mogen. Ze hebben ook indusie maar deze is niet goedgekeurd door onze Duitse vrienden. 
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								Trainspotterke  							 
									
						
		
						
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door Trainspotterke   »  18 jan 2007, 11:08 
			
			
			
			
			
			TSP schreef: Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... 
Yep, die rijden de Ford-treinen van Ford Genk naar de Sloehaven in Vlissingen, via Roosendaal! 
 
			
			
									
						
										
						 
		 
				
		
		 
	 
				
		
		
			
				
																			
								TSP  							 
									
						
		
						
						
		 
		
						
					
						 
		 
													
							
						
									
						Bericht 
					 
								door TSP   »  18 jan 2007, 21:30 
			
			
			
			
			
			Jah, dat was het! Heb net het artikel teruggevonden in mn tijdschriften berg