Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven
Berichten: 23037 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 14 jan 2007, 20:31
nee op L2 is het idd tbl 2 en op L1 is het tvm, beide gebruiken de stopmerkborden (zo noemen ze die), op 2 staan die effectief aan een baken.
TBL = transmissie baken lokomotief
TVM = transmissie spoor (voie) lokomotief (machine)
da van da spoor mag je ni al te letterlijk nemen, voor zover ik weet ligt er tegen de rail aan een kabel die de eigenlijke signalen bevat met de juiste info
260689
Berichten: 3747 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 14 jan 2007, 20:36
merci steven om de juiste info te plaatsen nu weet ik dit ook weer
Trainspotterke
Bericht
door Trainspotterke » 14 jan 2007, 23:34
Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden?
(enkel de tweespannige versies dan)
260689
Berichten: 3747 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 15 jan 2007, 07:56
normaalgezien zou de reeks (441 tot 490) op de L2 kunnen rijden
Jonathan
Bericht
door Jonathan » 15 jan 2007, 20:29
Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.
Mechanik
Berichten: 358 Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN
Bericht
door Mechanik » 16 jan 2007, 12:57
Trainspotterke schreef: Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden?
(enkel de tweespannige versies dan)
uitgerust wel, maar niet ge-activeerd ! enkel het TBL1 gedeelte is geactiveerd
Bert
Bericht
door Bert » 17 jan 2007, 19:56
Jonathan schreef: Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.
Deze is ondertussen maandagmiddag vertrokken met de 2115 aan de haak naar een onbekende bestemming...
TSP
Bericht
door TSP » 17 jan 2007, 20:00
Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507...
Bert
Bericht
door Bert » 17 jan 2007, 20:02
TSP schreef: Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507...
ja, een aantal 55'ers zijn daarmee uitgerust zodat ze eens naar onze noorderburen mogen. Ze hebben ook indusie maar deze is niet goedgekeurd door onze Duitse vrienden.
Trainspotterke
Bericht
door Trainspotterke » 18 jan 2007, 11:08
TSP schreef: Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507...
Yep, die rijden de Ford-treinen van Ford Genk naar de Sloehaven in Vlissingen, via Roosendaal!
TSP
Bericht
door TSP » 18 jan 2007, 21:30
Jah, dat was het! Heb net het artikel teruggevonden in mn tijdschriften berg