3007 CFL in Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

nee op L2 is het idd tbl 2 en op L1 is het tvm, beide gebruiken de stopmerkborden (zo noemen ze die), op 2 staan die effectief aan een baken.

TBL = transmissie baken lokomotief

TVM = transmissie spoor (voie) lokomotief (machine)
da van da spoor mag je ni al te letterlijk nemen, voor zover ik weet ligt er tegen de rail aan een kabel die de eigenlijke signalen bevat met de juiste info
260689
Berichten: 3747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

merci steven om de juiste info te plaatsen nu weet ik dit ook weer :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden? :wink: (enkel de tweespannige versies dan)
260689
Berichten: 3747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

normaalgezien zou de reeks (441 tot 490) op de L2 kunnen rijden
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

Trainspotterke schreef:Dus aangezien de AM96 ook met TBL2 uitgerust is, mag die dan ook op L2 rijden? :wink: (enkel de tweespannige versies dan)
uitgerust wel, maar niet ge-activeerd ! enkel het TBL1 gedeelte is geactiveerd
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:Weer over de 3007. Hij stond vandaag aan de spoortjes voor de locomotieven bij de tettebruggen in Oostende.
Deze is ondertussen maandagmiddag vertrokken met de 2115 aan de haak naar een onbekende bestemming...
TSP

Bericht door TSP »

Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... :?
Bert

Bericht door Bert »

TSP schreef:Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... :?
ja, een aantal 55'ers zijn daarmee uitgerust zodat ze eens naar onze noorderburen mogen. Ze hebben ook indusie maar deze is niet goedgekeurd door onze Duitse vrienden. :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

TSP schreef:Nu we het toch over beveiliging in treinen hebben, heeft de NMBS niet ook een paar locs in dienst met ATB? Ik las iets over de 5507... :?
Yep, die rijden de Ford-treinen van Ford Genk naar de Sloehaven in Vlissingen, via Roosendaal! :wink:
TSP

Bericht door TSP »

Jah, dat was het! Heb net het artikel teruggevonden in mn tijdschriften berg :wink:
Plaats reactie