
reeks 14 made by Siemens
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Zie hieronder!
(1) zoals ik reeds zei: REIZIGERS!!!
(2) jammer genoeg schijnbaar niet ver-Belgischt front
(3) trainspotterke kan content zijn: z'n gekapt logo staat op de zijkant!
"Op 6 december 2006 werd de bestelling van 60 tweespanningslocomotieven voor het binnenlandse reizigersverkeer goedgekeurd. De NMBS heeft bij Siemens 60 van deze locomotieven van het type ‘Eurosprinter ES60U3’ besteld, ze worden geleverd tussen januari 2009 en juni 2010. In de order is bovendien een optie voor nog eens 60 locomotieven opgenomen. De NMBS trekt hier 211 miljoen euro voor uit, of 3,52 miljoen euro per locomotief.
De nieuwe locomotief moet het mogelijk maken om oudere types te vervangen en bovendien extra tractiecapaciteit te creëren. De nieuwe locomotieven zijn compatibel met de
I11-stuurrijtuigen en de stuurrijtuigen van de M6-dubbeldekkers. Deze nieuwe locomotieven zullen ook een comfortverbetering met zich meebrengen voor de treinbestuurders.
De nieuwe NMBS-locomotief, afgeleid van de Eurosprinter variante Taurus, kan rijden aan maximaal 200 km/u en is ook geschikt voor de L2, de hogesnelheidslijn tussen Brussel en Luik. Ze kunnen ook ingezet worden voor het grensoverschrijdende verkeer en zullen bij levering gehomologeerd zijn voor het Franse net. Deze locomotieven zijn uitgerust met het Europese ETCS-veiligheidssysteem. Dit type locomotief is een standaard-type, waar geen specifieke aanpassingen voor de NMBS aan moeten uitgevoerd worden.
Constructeur Siemens zal ook een aanzienlijk deel van het wisselstukkenbeheer voor zijn rekening nemen, terwijl de NMBS zelf het ‘dagelijks onderhoud’ voor haar rekening neemt."
(1) zoals ik reeds zei: REIZIGERS!!!
(2) jammer genoeg schijnbaar niet ver-Belgischt front
(3) trainspotterke kan content zijn: z'n gekapt logo staat op de zijkant!
"Op 6 december 2006 werd de bestelling van 60 tweespanningslocomotieven voor het binnenlandse reizigersverkeer goedgekeurd. De NMBS heeft bij Siemens 60 van deze locomotieven van het type ‘Eurosprinter ES60U3’ besteld, ze worden geleverd tussen januari 2009 en juni 2010. In de order is bovendien een optie voor nog eens 60 locomotieven opgenomen. De NMBS trekt hier 211 miljoen euro voor uit, of 3,52 miljoen euro per locomotief.
De nieuwe locomotief moet het mogelijk maken om oudere types te vervangen en bovendien extra tractiecapaciteit te creëren. De nieuwe locomotieven zijn compatibel met de
I11-stuurrijtuigen en de stuurrijtuigen van de M6-dubbeldekkers. Deze nieuwe locomotieven zullen ook een comfortverbetering met zich meebrengen voor de treinbestuurders.
De nieuwe NMBS-locomotief, afgeleid van de Eurosprinter variante Taurus, kan rijden aan maximaal 200 km/u en is ook geschikt voor de L2, de hogesnelheidslijn tussen Brussel en Luik. Ze kunnen ook ingezet worden voor het grensoverschrijdende verkeer en zullen bij levering gehomologeerd zijn voor het Franse net. Deze locomotieven zijn uitgerust met het Europese ETCS-veiligheidssysteem. Dit type locomotief is een standaard-type, waar geen specifieke aanpassingen voor de NMBS aan moeten uitgevoerd worden.
Constructeur Siemens zal ook een aanzienlijk deel van het wisselstukkenbeheer voor zijn rekening nemen, terwijl de NMBS zelf het ‘dagelijks onderhoud’ voor haar rekening neemt."
- Bijlagen
-
- 1168960624_Siemens%20loc%20160107.jpg (24.32 KiB) 4864 keer bekeken