reeks 14 made by Siemens

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Bericht door Shrek »

260689 schreef:is wel goed dat ze met de M6 rijtuigen ook opweg mee kan gaan zo kunnen ze daarmee in pool rijden (mss op de oostende antwerpen maar ik denk dan de knokke/blankenberge-(week) hasselt/tongeren (weekend) luik/genk zullen ingezet worden.
ik vrees zelfs dat ze alle M6'en met 14 zullen doen :roll: die 27'ers voor niks vermassacreerd :P
Taurus

Bericht door Taurus »

antwerpen noord tbs schreef:Vanaf nu worden de VOLVO treinen altijd met 6500 gereden.
Zowel gisteren als vandaag zijn er weer 77'ers gezien voor de Volvotrein naar Bad Bentheim.
13'erke

Bericht door 13'erke »

Om niet van het onderwerp af te wijken, dit is het laatste ontwerp van een goede vriend, Roy Arents Afbeelding (c) railcolor.net
Laatst gewijzigd door 13'erke op 22 jan 2007, 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Shrek

Bericht door Shrek »

tt44ta46 schreef: De NMBS heeft bij Siemens 60 van deze locomotieven van het type ‘Eurosprinter ES60U3’ besteld
U3 wilt dat niet zeggen 3-spannig? :P
Tim

Bericht door Tim »

Onder 1,5 kV kunnen ze ook rijden maar ik geloof dat dit dan aan half vermogen is.
Taurus

Bericht door Taurus »

Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien... :(
Bert

Bericht door Bert »

Tim schreef:Onder 1,5 kV kunnen ze ook rijden maar ik geloof dat dit dan aan half vermogen is.
200 km/u op vol vermogen
160 km/u onder 1.5 kV

Bericht door »

Taurus schreef:Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien... :(
Waarom altijd zeveren over gemisten kansen edm. Als je nieuwe locs nodig hebt, die nooit in Duitsland moeten komen omdat ze bedoeld zijn voor binnenlands verkeer, waarom ze duurder maken in aankoop door systemen of voorzieningen te installeren die zo goed als nooit van pas zullen komen??!! Ik denk echt niet dat de aankopers ondoordacht te werk gaan hoor!!
Sander

Bericht door Sander »

Het verhaal gaat dat Siemens deze locs voor dezelfde prijs (of met minimaal prijsverschil) aanbood als de vierspanningsvariant (zo zorgt Siemens immers dat de vierspanningsvariant toegelaten wordt in België, met alle mogelijkheden van dien). Dus, waarom dan niet?
Beesty

Bericht door Beesty »

Q² schreef:
Taurus schreef:Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien... :(
Waarom altijd zeveren over gemisten kansen edm. Als je nieuwe locs nodig hebt, die nooit in Duitsland moeten komen omdat ze bedoeld zijn voor binnenlands verkeer, waarom ze duurder maken in aankoop door systemen of voorzieningen te installeren die zo goed als nooit van pas zullen komen??!! Ik denk echt niet dat de aankopers ondoordacht te werk gaan hoor!!
Voorlopig zijn ze enkel 'voorzien' voor binnenlands verkeer, maar wie weet waarvoor ze binnen enkele jaren zullen gaan dienen...
Wover

Bericht door Wover »

Er zullen waarschijnlijk 30 extra locomotieven besteld worden voor b-cargo die vierspannig zullen zijn ;)
260689

Bericht door 260689 »

Wover schreef:Er zullen waarschijnlijk 30 extra locomotieven besteld worden voor b-cargo die vierspannig zullen zijn ;)
denkte? :? :?
Wover

Bericht door Wover »

In het persbericht staat "optie op 60 extra locomotieven", maar dat zullen er waarschijnlijk 30 worden voor b-cargo.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Yep, dat zou een 2de order worden, mét 15Kv!
pietje

Bericht door pietje »

Dat zou een zeer verstandige keuze zijn, zowel naar betrouwbaarheid als naar kostprijs.
Plaats reactie