260689 schreef:is wel goed dat ze met de M6 rijtuigen ook opweg mee kan gaan zo kunnen ze daarmee in pool rijden (mss op de oostende antwerpen maar ik denk dan de knokke/blankenberge-(week) hasselt/tongeren (weekend) luik/genk zullen ingezet worden.
ik vrees zelfs dat ze alle M6'en met 14 zullen doen die 27'ers voor niks vermassacreerd
Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien...
Taurus schreef:Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien...
Waarom altijd zeveren over gemisten kansen edm. Als je nieuwe locs nodig hebt, die nooit in Duitsland moeten komen omdat ze bedoeld zijn voor binnenlands verkeer, waarom ze duurder maken in aankoop door systemen of voorzieningen te installeren die zo goed als nooit van pas zullen komen??!! Ik denk echt niet dat de aankopers ondoordacht te werk gaan hoor!!
Het verhaal gaat dat Siemens deze locs voor dezelfde prijs (of met minimaal prijsverschil) aanbood als de vierspanningsvariant (zo zorgt Siemens immers dat de vierspanningsvariant toegelaten wordt in België, met alle mogelijkheden van dien). Dus, waarom dan niet?
Taurus schreef:Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien...
Waarom altijd zeveren over gemisten kansen edm. Als je nieuwe locs nodig hebt, die nooit in Duitsland moeten komen omdat ze bedoeld zijn voor binnenlands verkeer, waarom ze duurder maken in aankoop door systemen of voorzieningen te installeren die zo goed als nooit van pas zullen komen??!! Ik denk echt niet dat de aankopers ondoordacht te werk gaan hoor!!
Voorlopig zijn ze enkel 'voorzien' voor binnenlands verkeer, maar wie weet waarvoor ze binnen enkele jaren zullen gaan dienen...