ik kom van school en stap op de IC richting poperinge. (ik woon tevens te wervik). hij vertrekt... we stoppen in bissegem, geen probleem, een 500-tal meter voor de overweg net voor het station van wevelgem hoorden we de tb enkele malen claxoneren. de tb moet noodremming gedaan hebben, want tijdens het remmen ging een luid getuut. plots hoor ik de deur van de cab opengaan en zie ik de tb met vrees in z'n gezicht doorlopen naar het 2de coupe (was stuurhut 1 ==> 2de klasse). en hoorde hem roepen dat we van de eerste coupe moesten weglopen. we hielden ons vast aan alles wat we zagen dat maar vast kon zitten!
we waren bang en keken richting TB.
we reden al remmend de overweg over en hielden ons stevig vast, uit bescherming. de tb keek maar bang naar ons. nadat we de overweg voorbij waren wees de tb naar de vrachtwagen die toen nog net van de sporen kon ontsnappen. we stopten enkele minuten in wevelgem (net niet in het station). de tb ging naar buiten. na 5 minuten kwam die er terug op. hij reed aan 5km/h verder naar wevelgem. een eerste deel van de rit tussen wevelgem en tot halfweg menen reden we ROZ!
ik had de schrik van m'n leven, maar hoe moest dat dan wel niet zijn met de tb !!!
nu blijft de vraag: wat zou er fout kunnen gelopen zijn?????