En vanaf december hopelijk ook nog 13 en I11 naar Maastricht!NSNMBS schreef:Vandaag de dag ook nog. AM75 rijd nog tot Roosendaal. En AM klassiek rijd tot Maastricht. (Vroeger was dat Break)Duikbril AM86 schreef:Reden die varkensneuzen vroeger ook naar het buitenland?
Ik vind hem echt wel schik ze diene foto.
NMBS investeert in nieuw treinmateriaal
-
Trainspotterke
-
NSNMBS
Is het grensbaanvak naar Maastricht dan onder 3kv??NSNMBS schreef:Duikbril AM86 schreef:En AM klassiek rijd tot Maastricht. (Vroeger was dat Break)
Want een break kan en mag niet rijden op 1.5kv lijnen,dan sluit zijn dur niet. Je kan dat wel oplossen door een schakelaar te draaien, maar in de depannage boek staat in dat de break enkel in Luxemburg mag komen en niet in Nederland.
Begin januari toen het zo'n extreem hard had gesneeuwd in België, stond de voorziene trein naar Roosendaal (een 800), in panne en moest er met vervangmateriaal gereden worden. Dat was toen een break.
In Kapellen was hun euro gevallen dat breaks niet binnen mochten in Roosendaal en hebben ze me beperkt tot Essen. Sprinters daarintegen mogen daar wel komen maar maximum 1 stelletje.
-
NSNMBS
Ze hebben daar idd gereden als IC-trein Maastricht/Genk - Knokke/Blankenberge tot ergens in de jaren '90.Bart schreef:Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
tot 98 vermoedelijk he danKB schreef:Ze hebben daar idd gereden als IC-trein Maastricht/Genk - Knokke/Blankenberge tot ergens in de jaren '90.Bart schreef:Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
-
bobby
Ik vind het raar dat er nog nooit over dubbeldektreinstellen gesproken is voor IR en IC-diensten. Dat bespaart toch op locomotieven!bobby schreef:Wanneer gaat NMBS eens dubbeldekrijtuigen kopen die 200km/u (of zelfs 240 km/u) mogen rijden, zodat er op de IC Oostende- Eupen enidelijk eens voldoende zitplaatsen zijn?
-
Wover
Heb ik ook al eens geopperd, dat ze bij de order hadden moeten zetten dat ze 200 moesten kunnen gaan...
Of eventueel een soort van IC-TGV voor België, bestaande uit 6 dubbeldeksrijtuigen en twee lichte locomotieven die samen genoeg vermogen en trekkracht hebben voor 200 te kunnen gaan. Deze zouden dan ingezet kunnen worden op alle IC diensten ofzo...
Maar dat zijn wat te wilde dromen vrees ik, maar waarschijnlijk goedkoper dan M6 + nieuwe locomotieven + ander materieel aankopen, want als ze zo'n 20 HST's hadden aangekocht zoals ik zeg, zouden ze nog 20 jaar toekomen met het huidige materieel voor IR en L treinen.
Of eventueel een soort van IC-TGV voor België, bestaande uit 6 dubbeldeksrijtuigen en twee lichte locomotieven die samen genoeg vermogen en trekkracht hebben voor 200 te kunnen gaan. Deze zouden dan ingezet kunnen worden op alle IC diensten ofzo...
Maar dat zijn wat te wilde dromen vrees ik, maar waarschijnlijk goedkoper dan M6 + nieuwe locomotieven + ander materieel aankopen, want als ze zo'n 20 HST's hadden aangekocht zoals ik zeg, zouden ze nog 20 jaar toekomen met het huidige materieel voor IR en L treinen.
-
bobby
NS heeft dubbeldek treinstellen de IRM.
oorspronkelijk 3 & 4 ledige uitvoering, doc een aantal zijn verlengd tot 6-ledig. v-max = 160 km/u (hoewel NS ooit aangekondigd heeft dat 200 km/u in de toekomst haalbaar zou zijn, samen met een upgrade naar 25 kV)
http://www.train-photos.com/picture/number138.asp
oorspronkelijk 3 & 4 ledige uitvoering, doc een aantal zijn verlengd tot 6-ledig. v-max = 160 km/u (hoewel NS ooit aangekondigd heeft dat 200 km/u in de toekomst haalbaar zou zijn, samen met een upgrade naar 25 kV)
http://www.train-photos.com/picture/number138.asp
-
bobby