1185

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Bericht door Steven »

eerder een brandgeurtje
e49memling

Bericht door e49memling »

Steven schreef:eerder een brandgeurtje
Ha, Raclette ! mmmmmm, met pellepatat
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

e49memling schreef:
Steven schreef:eerder een brandgeurtje
Ha, Raclette ! mmmmmm, met pellepatat
:lol: :lol: :lol:
bobby

Bericht door bobby »

Weet er iemand wat er zal gebeuren met de Benelux trein na 1 april 2007?

Heb gelezen dat de Benelux in de toekomst van Brussel via Roosendaal, Breda,Den Bosch en Utrecht naar Amsterdam zou rijden. Kan iemand dit bevestigen?

Anderzijds heb ik gelezen dat de dienst gewoon zou opgedoekt worden, dat de locs terugkeren naar de NMBS, dat de ICR rijtuigen terugkeren naar NS en dat de ICR stuurstanden door NMBS zouden overgenomen worden. Kan iemand dit bevestigen?
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik vind dat ECHT gezever, ik geloof nog lááng niet dat dat ooit gaat gebeuren!
Die Beneluxtreinen zitten altijd bomvol, dus die opdoeken? Lijkt mij héél sterk...
Eerder een domme 1 april grap. :wink:
Trainspotterke

Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.

Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?

Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd! :wink: Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven. :wink:
bobby

Bericht door bobby »

Trainspotterke schreef:Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.

Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?

Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd! :wink: Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven. :wink:

Waarom gehuurde traxx locs?Is het niet goedkoper om een aantal HLE13-en aan te passen voor deze dienst (ETCS, ATB)?
Steven

Bericht door Steven »

omdat tegen die tijd da ze die locs nodig hebben de etcs nog niet ingebouwd getest en dus goedgekeurd kan zijn, de reeks 13 al overbezet is met het andere werk dat ze nu moeten doen, die omkaderde rijtuigen een tijdelijke oplossing is tot de stellen vanuit italie geleverd zullen worden.

brussel zuid al zeker niet met deze treinen zal rijden (de pendeldiensten zijn zo al voor antwerpen en de nieuwe benelux, die dus ook met traxx locs van angeltrains zal rijden)
Wover

Bericht door Wover »

Dus als ik het goed begrijp gaat er bij opening van de lijn in april / mei:

- Een trein rijden tussen Antwerpen en Noorderkempen als pendeltreintje, met stopt in Luchtbal dan wss

- Een nieuwe benelux rijden van Brussel naar Amsterdam met stops in Mechelen, Antwerpen - Berchem en Centraal en dan de HSL op richting NL?
Trainspotterke

Ik denk dat de omleiding van de Benelux via de HSL pas voor december zal zijn.
Shrek

Bericht door Shrek »

2 traxx en 3 I11, hopelijk niet begrensd op versnelling 8)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

bobby schreef:
Trainspotterke schreef:Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.

Waarom gehuurde traxx locs?Is het niet goedkoper om een aantal HLE13-en aan te passen voor deze dienst (ETCS, ATB)?
Ik denk dat een deel van de huurkosten zal doorgerekend worden naar Alstobreda, die dus een enorme achterstand heeft op hun stellen.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Als de benelux over de HSL gaat rijden, zou het dan ook een grande lignes biljet worden? (bijv. Breda<->Antwerpen)
Steven

Bericht door Steven »

da soort biljetten kennen wij alsnog niet in belgie :-)
Speedy

Bericht door Speedy »

Steven schreef:omdat tegen die tijd da ze die locs nodig hebben de etcs nog niet ingebouwd getest en dus goedgekeurd kan zijn, de reeks 13 al overbezet is met het andere werk dat ze nu moeten doen, die omkaderde rijtuigen een tijdelijke oplossing is tot de stellen vanuit italie geleverd zullen worden.

brussel zuid al zeker niet met deze treinen zal rijden (de pendeldiensten zijn zo al voor antwerpen en de nieuwe benelux, die dus ook met traxx locs van angeltrains zal rijden)
Zou reeks T Antwerpen (=Thalys/benelux) zijn die de pendeltreinen naar Noorderkempen gaan doen.
Plaats reactie