1185
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Weet er iemand wat er zal gebeuren met de Benelux trein na 1 april 2007?
Heb gelezen dat de Benelux in de toekomst van Brussel via Roosendaal, Breda,Den Bosch en Utrecht naar Amsterdam zou rijden. Kan iemand dit bevestigen?
Anderzijds heb ik gelezen dat de dienst gewoon zou opgedoekt worden, dat de locs terugkeren naar de NMBS, dat de ICR rijtuigen terugkeren naar NS en dat de ICR stuurstanden door NMBS zouden overgenomen worden. Kan iemand dit bevestigen?
Heb gelezen dat de Benelux in de toekomst van Brussel via Roosendaal, Breda,Den Bosch en Utrecht naar Amsterdam zou rijden. Kan iemand dit bevestigen?
Anderzijds heb ik gelezen dat de dienst gewoon zou opgedoekt worden, dat de locs terugkeren naar de NMBS, dat de ICR rijtuigen terugkeren naar NS en dat de ICR stuurstanden door NMBS zouden overgenomen worden. Kan iemand dit bevestigen?
Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.
Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?
Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd!
Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven. 
Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?
Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd!


Trainspotterke schreef:Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.
Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?
Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd!Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven.
Waarom gehuurde traxx locs?Is het niet goedkoper om een aantal HLE13-en aan te passen voor deze dienst (ETCS, ATB)?
omdat tegen die tijd da ze die locs nodig hebben de etcs nog niet ingebouwd getest en dus goedgekeurd kan zijn, de reeks 13 al overbezet is met het andere werk dat ze nu moeten doen, die omkaderde rijtuigen een tijdelijke oplossing is tot de stellen vanuit italie geleverd zullen worden.
brussel zuid al zeker niet met deze treinen zal rijden (de pendeldiensten zijn zo al voor antwerpen en de nieuwe benelux, die dus ook met traxx locs van angeltrains zal rijden)
brussel zuid al zeker niet met deze treinen zal rijden (de pendeldiensten zijn zo al voor antwerpen en de nieuwe benelux, die dus ook met traxx locs van angeltrains zal rijden)
Dus als ik het goed begrijp gaat er bij opening van de lijn in april / mei:
- Een trein rijden tussen Antwerpen en Noorderkempen als pendeltreintje, met stopt in Luchtbal dan wss
- Een nieuwe benelux rijden van Brussel naar Amsterdam met stops in Mechelen, Antwerpen - Berchem en Centraal en dan de HSL op richting NL?
- Een trein rijden tussen Antwerpen en Noorderkempen als pendeltreintje, met stopt in Luchtbal dan wss
- Een nieuwe benelux rijden van Brussel naar Amsterdam met stops in Mechelen, Antwerpen - Berchem en Centraal en dan de HSL op richting NL?
Ik denk dat een deel van de huurkosten zal doorgerekend worden naar Alstobreda, die dus een enorme achterstand heeft op hun stellen.bobby schreef:Trainspotterke schreef:Die beneluxtreinen zullen in de nabije toekomst nog niet afgeschaft worden! Waarschijnlijk zullen ze vanaf december dit jaar via de HSL4 omgeleid worden. De reeks 11 zal dan waarschijnlijk naar goederen gaan, terwijl de beneluxrijtuigen in Nederlands binnenverkeer zullen gaan rijden, of zelfs via de HSL! De treinen zullen vanaf dan getrokken worden door geleasde TRAXX-locomotieven met een Vmax van 160 km/u.
Ik weet niet wat er dan met Roosendaal zal gebeuren aangezien dit station dan niet meer op het traject ligt. Zou er een bijkomende stop zijn in Breda dan?
Vanaf april of mei dit jaar worden de pendeldiensten tussen Noorderkempen en Antwerpen ingevoerd!Deze treinen zullen bestaan uit drie I11-rijtuigen omkaderd door twee TRAXX-locomotieven.
Waarom gehuurde traxx locs?Is het niet goedkoper om een aantal HLE13-en aan te passen voor deze dienst (ETCS, ATB)?
Zou reeks T Antwerpen (=Thalys/benelux) zijn die de pendeltreinen naar Noorderkempen gaan doen.Steven schreef:omdat tegen die tijd da ze die locs nodig hebben de etcs nog niet ingebouwd getest en dus goedgekeurd kan zijn, de reeks 13 al overbezet is met het andere werk dat ze nu moeten doen, die omkaderde rijtuigen een tijdelijke oplossing is tot de stellen vanuit italie geleverd zullen worden.
brussel zuid al zeker niet met deze treinen zal rijden (de pendeldiensten zijn zo al voor antwerpen en de nieuwe benelux, die dus ook met traxx locs van angeltrains zal rijden)