M2 rijtuigen weg uit Oostende

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobby

Bericht door bobby »

Bert schreef:
bobby schreef:jammer dat de NMBS de BDX elekt nooit aangepast heeft om in trekduw te rijden met M4 rijtuigen (en HLE-25).
Dit had met een minimale investering gekund: M2 BDX: de balg vervangen door een metalen flens met rubberen strip + plaatsen van verloopstekker/verloopkabel compatible met TD bekabeling M4; plaatsen van een verloopstekker/verloopkable op de HLE25.
hmm ik denk niet dat dat een goed idee is...
M2 en M4 hebben toch wel een groot comfortverschil voor de reizigers
maar men kan wel opnieuw trek-duw rijden met HLE-25, en dit zonder dat het veel kost.
De reizigers hoeven niet perse in de oude M2 te gaan zitten. Je kan zelfs nog een stap verder gaan en het rijtuig uitsluitend als bagagerijtuig gebruiken.

Vandaag is het zo dat 7 HLE-25 op non-actief staan (terwijl daar technisch geen reden voor was), is dit economisch te verantwoorden?
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

wat er dan wel nog is, is dat de M2 maar 125km/h mag en de M4's 160km/h. HLE 25, 130km/h , dienne trein mag dus maar 125km/h rijden, waarvoor gaan ze die inzetten...

is het eigenlijk dan wel nog de moeite om dit doen. Die M2's zijn veroest enzo...
bobby

Bericht door bobby »

Stijn D.C. schreef:wat er dan wel nog is, is dat de M2 maar 125km/h mag en de M4's 160km/h. HLE 25, 130km/h , dienne trein mag dus maar 125km/h rijden, waarvoor gaan ze die inzetten...

is het eigenlijk dan wel nog de moeite om dit doen. Die M2's zijn veroest enzo...
lees oorspronkelijk boodschap:
bobby schreef:jammer dat de NMBS de BDX elekt nooit aangepast heeft om in trekduw te rijden met M4 rijtuigen (en HLE-25).
Vandaag is het zo dat deze BDX elek rijtuigen niet meer bestaan.
dus zit men vandaag met het probleem dat er geen stuurposten meer zijn voor HLE25.

vwb die 125 km/u er hebben ook M2's bestaan die 140 mochten
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Er zijn geen stuurposten meer voor HLE25, maar stel dat er wel zijn, welke diensten zou jij doen met een HLE25?
En hoe lang denk je wel dat de 25 het nog zal uithouden?
Als reeks 14/17/18 er zal zijn, dan zullen de 15/16/25 snel buiten dienst gaan denk ik.
Stijn D.C.
Contacteer:

Er bestaat wel nog een stuurstand voor M2Bdx die staat in Aalst, ne stuurpost daarintegen zit in de loc zelf :wink:
bobby

Bericht door bobby »

SIMPY.be schreef:Er zijn geen stuurposten meer voor HLE25, maar stel dat er wel zijn, welke diensten zou jij doen met een HLE25?
Als reeks 14/17/18 er zal zijn, dan zullen de 15/16/25 snel buiten dienst gaan denk ik.
vandaag wordt 25 nog gebruikt voor P-treinen Aarschot Antwerpen met rijtuigen M4 (omwille van het ontbreken van stuurpost komt de trein niet in Antwerpen centraal)
Stijn D.C.
Contacteer:

Stuurstand :wink:
Wover

Bericht door Wover »

bobby schreef:
SIMPY.be schreef:Er zijn geen stuurposten meer voor HLE25, maar stel dat er wel zijn, welke diensten zou jij doen met een HLE25?
vandaag wordt 25 nog gebruikt voor P-treinen Aarschot Antwerpen met rijtuigen M4 (omwille van het ontbreken van stuurpost komt de trein niet in Antwerpen centraal)
Zijn die P treinen niet met een 23?
Stijn D.C.
Contacteer:

Toen ik de P trein nam van Sint-Niklaas naar Merelbeke (rijdt verder naar Schaarbeek) was het meestal met ne 25 of ne 22.

23 gebruiken ze het meest op HKM (normaalgezien)
bobby

Bericht door bobby »

Wover schreef:
bobby schreef:
Zijn die P treinen niet met een 23?
Sinds nieuwjaar zijn de 25-en terug. Vroeger toen er nog met M2 TD gereden werd waren het altijd 25-en; daarna heeft men gedurende een tweetal jaren met motorstellen gereden, dan nog eens een tweetal jaren met bordeaux M4 +21/27, sinds nieuwe dienstregeling gerenoveerde M4 +23 en nu sinds nieuwjaar is de 23 vervangen door de 25.
Bert

Bericht door Bert »

Stijn D.C. schreef:Toen ik de P trein nam van Sint-Niklaas naar Merelbeke (rijdt verder naar Schaarbeek) was het meestal met ne 25 of ne 22.

23 gebruiken ze het meest op HKM (normaalgezien)
Bij het kleinste defect vliegen de 22/25 aan de kant! De meeste treinen oorspronkelijk gesleept door de 22/25 worden systematisch vervangen door een 23 ongeacht of het een goederen- of reizigerstrein is. :wink:
't Seinerke

Bericht door 't Seinerke »

De depanneerders kunnen een beetje "God" spelen :idea:
Stijn D.C.
Contacteer:

In FGSP kwam der ne trein van Merelbeke , Aalst... binnen richting De Panne, en der hing ne 23 voor, deze hebben ze toen vervangen met ne 22, omdat dienne 23 blijkbaar nodig was in Gent Dampoort...
pietmol

Bericht door pietmol »

http://www.railfaneurope.net/pix/it/pri ... adorna.jpg

ziehier een italiaanse M2 met stuurhut
carlos

Bericht door carlos »

Stijn D.C. schreef:Tot zover ik weet en horen zeggen heb:

1 HLE versie in Aalst
2 HLD versie's in FSR (Schaarbeek)
2 HLD versie's in de streek van Mons/Sint-Ghislain

Groeten,

kan zo'n HLE stuurpost ook met een 25.5 gebruikt worden?
Plaats reactie