Weet je wat ik van antiek vind?Steven schreef:ik heb het gewoon op een historische overeenkomst, wim wat jij nu doet is alsof deze niet bestaat en veegt die van tafel alsof ze niets voorstelt, echte politiek noem ik zoiets, respect voor iets dat al meer als 100 jaar vastligt in een paar regels is ook hier van toepassing meer kan ik er niet van zeggen

Goed voor in het museum. Je doet me denken aan meneer Annen uit De Rijdende Rechter die zijn historisch recht op erfdienstbaarheid wilde ofschoon hij nu wel beschikte over een nieuwe verharde weg die nauwelijks om was. Al een geluk dat die Frank Visser ook zo snugger was om nee te zeggen

En zo is het ook met die Ijzeren Rijn. Laat dat ding bij wijze van spreken tien kilometer noordelijker lopen door een goedgekeurd gebied zonder hindernissen maar waarbij Vlaanderen/België een deel meebetaald.
Maar het probleem is dat de werkelijke gierigaards in Vlaanderen wonen en niet in Nederland zoals het cliché zo vaak zegt. Want eerlijk is eerlijk, hoe vaak bezoeken de Vlamingen Nederland om te bezoeken? En hoe vaak geven Vlamingen een rondje of een fooi in het café?
Ik ken als bipatride het antwoord en eerlijk gezegd maakt het me ook geen mallemoer uit wat een Vlaming me cadeau doet, daar gaat het mij niet om. Waar het mij wel om gaat, is het feit dat er ijzer gebroken moet worden en oude, onwaarheden en kluchten van de baan geschoven moeten worden.
Maar voor een Vlaming moet die IJzeren Rijn er komen (behalve voor de inwoners van Herentals, Geel, Mol, ... want die zijn er niet blij mee) op exact dezelfde plaats en als het mag in België denken ze maar dat het ook mag in het buitenland. Helaas merkt men de cultuurverschillen niet op.