MSTS Screens

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Wordt eens tijd dat die nieuwe versie er komt eigenlijk, ik heb MSTS in 2001 gekocht toen het pas uitkwam, en ik moet zeggen dat het soms toch maar zwak is hoor, vooral grafisch, bovenleidingen die zo recht mogelijk hangen en die op zichzelf bochten nemen zonder portiek, vaak renderfouten, enz.
Wover

Bericht door Wover »

Kuju Rail Simulator zal voor ergens dit jaar zijn (normaal ergens in mei), en Microsoft heeft pas ook zijn nieuwe train simulator aangekondigd, maar die zal nog niet voor direct zijn...
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Eerst waren ze nog met msts 2 bezig, zijn ze nu al een jaar mee gestopt.
Boekhandel Selexyz Gianotten gelooft er nog heilig in dat ze komen. :roll:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Afbeelding
Mijn TGV 4505 Réseau Tricourant rijd Avignon TGV uit richting Marseille St. Charles.
poepekop

Bericht door poepekop »

AM96 Tussen Antwerpen en Brussel...
Afbeelding vele grtz kevin :wink:
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Antwerpen - Brussel?

op welke route is dat?
Wover

Bericht door Wover »

Ewel de route "Antwerpen - Brussel" zeker :lol:

Screenshot werkt hier wel niet.

edit: nu wel, en dat station herken ik toch ook niet precies!
Stijn D.C.
Contacteer:

Zal dan toch niet de L25-27 zijn die uitgebracht is, dat station is nieuw gemaakt in 3D ;-)
TBbart

Bericht door TBbart »

een screentje van de nieuwe route dus :P
Stijn D.C.
Contacteer:

TBbart schreef:een screentje van de nieuwe route dus :P
Nee, dat kan niet!
poepekop

Bericht door poepekop »

neenee das gwn een klein aanpassingske van mij :D
Accelerat

Bericht door Accelerat »

poepekop schreef:neenee das gwn een klein aanpassingske van mij :D
Ja, wat is er niet aangepast in uwen msts jong? :wink:
poepekop

Bericht door poepekop »

Alles is zowat aangepast :lol:
msts.be

Bericht door msts.be »

Mmm , naast een screen ga ik hier eerder een reisverslagje neerpennen.

Vandaag kruip ik als 'virtuele' treinbestuurder in de cabine van de ICE-3 403 032-6 'Augsburg'.Ik zal de ICE820 (München Hbf.-Essen Hbf.) tussen Nürnberg en Frankfürt besturen.Dit eerste deel gaat over de rit tussen Nürnberg en Würzburg (100 km ten westen van Nürnberg).

We vertrekken zonder vertraging om 08u32 in Nürnberg.We moeten ons even inhouden om niet de 40 km/u te passeren aan de uitgang van Nürnberg Hbf.Dan gaat het sneller omhoog : 80, 120 , 140 en vervolgens 160 km/u.De eerste 10 km vallen mee , maar dan moeten we terug naar 120.Wat voor de volgende 35 km volgt is een moeilijk bochtig traject waar je meer met je remmen op zit dan af.We moeten natuurlijk niet vergeten dat we nog steeds in Beieren zijn (ja , daar ligt Nürnberg en niet alleen München !) en het landschap er dan ook typisch Beiers is.

Maar goed , het geduld wordt beloond want nu komen de snelheidsfreaks aan hun trekken : we versnellen naar 200 km/u voor 35 km.De eerste 15 daarvan zijn vrij vlak met af en toe een bocht , maar daarna krijgen we af te rekenen met meer hellingen en meer bochten.Ook hier is de boodschap : remmen !

Die 35 km zijn echter al zo snel achter de rug dat je de snelheid niet meer voelt.We moeten echter weer afremmen naar 140 , vervolgens wisselen we weer tussen 140 en 100 km/u en krijgen we weer bochtigere stukken.

Na 30 km moeilijk traject bereiken we eindelijk onze eerste tussenstop : Würzburg Hbf.We rijden tegen 40 km/u het station binnen , en we hebben ondertussen ong. 1 min 30 sec vertraging opgelopen , wat vrij goed is voor een toch wel moeilijk traject.We houden hier voor 5 minuten halt , daarna gaat het (wéér :wink: ) tegen hoge snelheid de HSL op ..

Deel 2 volgt nog.. voor wie toch al deze rit zelf wil rijden :
De beschreven route is ProTrain 7 Frankfurt-Nürnberg.Deze is een betalend pakket.Deze route is te vinden op amazon.com , ook in Het Computerwinkeltje (waar ik hem van heb , in bundel met ProTrain 8 ) en ook op http://www.simw.com

Dit is echter geen reclame voor dat product , ik wil hier gewoon mijn ervaring neerpennen.Er zijn zeker nog wel andere (freeware) aanraders van routes die hetzelfde peil benaderen , echter wel niet van deze lengte..

Als afsluiter nog een screen van mijn trein bij aankomst in Würzburg :
Bijlagen
DB ICE-3 403 032-6 'Augsburg' bij aankomst te Würzburg Hbf.
DB ICE-3 403 032-6 'Augsburg' bij aankomst te Würzburg Hbf.
ice3pt7.jpg (169 KiB) 4708 keer bekeken
R4C-Fan

HLE 1503 für MSTS erschienen!

Bericht door R4C-Fan »

http://www.mstrainstop.com
HLE 1606 wird zusätzlich benötigt!
EDIT: Führerstand funktioniert leider nicht.
Problemlösung zur Zeit nur mit Überschreiben durch einen HLE16 Führerstand erreichbar.
Per Zufall habe ich sie am 1.6. in Luik erwischt! :D
Afbeelding
Plaats reactie