MSTS Screens
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Mmm , naast een screen ga ik hier eerder een reisverslagje neerpennen.
Vandaag kruip ik als 'virtuele' treinbestuurder in de cabine van de ICE-3 403 032-6 'Augsburg'.Ik zal de ICE820 (München Hbf.-Essen Hbf.) tussen Nürnberg en Frankfürt besturen.Dit eerste deel gaat over de rit tussen Nürnberg en Würzburg (100 km ten westen van Nürnberg).
We vertrekken zonder vertraging om 08u32 in Nürnberg.We moeten ons even inhouden om niet de 40 km/u te passeren aan de uitgang van Nürnberg Hbf.Dan gaat het sneller omhoog : 80, 120 , 140 en vervolgens 160 km/u.De eerste 10 km vallen mee , maar dan moeten we terug naar 120.Wat voor de volgende 35 km volgt is een moeilijk bochtig traject waar je meer met je remmen op zit dan af.We moeten natuurlijk niet vergeten dat we nog steeds in Beieren zijn (ja , daar ligt Nürnberg en niet alleen München !) en het landschap er dan ook typisch Beiers is.
Maar goed , het geduld wordt beloond want nu komen de snelheidsfreaks aan hun trekken : we versnellen naar 200 km/u voor 35 km.De eerste 15 daarvan zijn vrij vlak met af en toe een bocht , maar daarna krijgen we af te rekenen met meer hellingen en meer bochten.Ook hier is de boodschap : remmen !
Die 35 km zijn echter al zo snel achter de rug dat je de snelheid niet meer voelt.We moeten echter weer afremmen naar 140 , vervolgens wisselen we weer tussen 140 en 100 km/u en krijgen we weer bochtigere stukken.
Na 30 km moeilijk traject bereiken we eindelijk onze eerste tussenstop : Würzburg Hbf.We rijden tegen 40 km/u het station binnen , en we hebben ondertussen ong. 1 min 30 sec vertraging opgelopen , wat vrij goed is voor een toch wel moeilijk traject.We houden hier voor 5 minuten halt , daarna gaat het (wéér
) tegen hoge snelheid de HSL op ..
Deel 2 volgt nog.. voor wie toch al deze rit zelf wil rijden :
De beschreven route is ProTrain 7 Frankfurt-Nürnberg.Deze is een betalend pakket.Deze route is te vinden op amazon.com , ook in Het Computerwinkeltje (waar ik hem van heb , in bundel met ProTrain 8 ) en ook op http://www.simw.com
Dit is echter geen reclame voor dat product , ik wil hier gewoon mijn ervaring neerpennen.Er zijn zeker nog wel andere (freeware) aanraders van routes die hetzelfde peil benaderen , echter wel niet van deze lengte..
Als afsluiter nog een screen van mijn trein bij aankomst in Würzburg :
Vandaag kruip ik als 'virtuele' treinbestuurder in de cabine van de ICE-3 403 032-6 'Augsburg'.Ik zal de ICE820 (München Hbf.-Essen Hbf.) tussen Nürnberg en Frankfürt besturen.Dit eerste deel gaat over de rit tussen Nürnberg en Würzburg (100 km ten westen van Nürnberg).
We vertrekken zonder vertraging om 08u32 in Nürnberg.We moeten ons even inhouden om niet de 40 km/u te passeren aan de uitgang van Nürnberg Hbf.Dan gaat het sneller omhoog : 80, 120 , 140 en vervolgens 160 km/u.De eerste 10 km vallen mee , maar dan moeten we terug naar 120.Wat voor de volgende 35 km volgt is een moeilijk bochtig traject waar je meer met je remmen op zit dan af.We moeten natuurlijk niet vergeten dat we nog steeds in Beieren zijn (ja , daar ligt Nürnberg en niet alleen München !) en het landschap er dan ook typisch Beiers is.
Maar goed , het geduld wordt beloond want nu komen de snelheidsfreaks aan hun trekken : we versnellen naar 200 km/u voor 35 km.De eerste 15 daarvan zijn vrij vlak met af en toe een bocht , maar daarna krijgen we af te rekenen met meer hellingen en meer bochten.Ook hier is de boodschap : remmen !
Die 35 km zijn echter al zo snel achter de rug dat je de snelheid niet meer voelt.We moeten echter weer afremmen naar 140 , vervolgens wisselen we weer tussen 140 en 100 km/u en krijgen we weer bochtigere stukken.
Na 30 km moeilijk traject bereiken we eindelijk onze eerste tussenstop : Würzburg Hbf.We rijden tegen 40 km/u het station binnen , en we hebben ondertussen ong. 1 min 30 sec vertraging opgelopen , wat vrij goed is voor een toch wel moeilijk traject.We houden hier voor 5 minuten halt , daarna gaat het (wéér

Deel 2 volgt nog.. voor wie toch al deze rit zelf wil rijden :
De beschreven route is ProTrain 7 Frankfurt-Nürnberg.Deze is een betalend pakket.Deze route is te vinden op amazon.com , ook in Het Computerwinkeltje (waar ik hem van heb , in bundel met ProTrain 8 ) en ook op http://www.simw.com
Dit is echter geen reclame voor dat product , ik wil hier gewoon mijn ervaring neerpennen.Er zijn zeker nog wel andere (freeware) aanraders van routes die hetzelfde peil benaderen , echter wel niet van deze lengte..
Als afsluiter nog een screen van mijn trein bij aankomst in Würzburg :
- Bijlagen
-
- DB ICE-3 403 032-6 'Augsburg' bij aankomst te Würzburg Hbf.
- ice3pt7.jpg (169 KiB) 4714 keer bekeken
HLE 1503 für MSTS erschienen!
http://www.mstrainstop.com
HLE 1606 wird zusätzlich benötigt!
EDIT: Führerstand funktioniert leider nicht.
Problemlösung zur Zeit nur mit Überschreiben durch einen HLE16 Führerstand erreichbar.
Per Zufall habe ich sie am 1.6. in Luik erwischt!

HLE 1606 wird zusätzlich benötigt!
EDIT: Führerstand funktioniert leider nicht.
Problemlösung zur Zeit nur mit Überschreiben durch einen HLE16 Führerstand erreichbar.
Per Zufall habe ich sie am 1.6. in Luik erwischt!

