Be Clean: mobiele poetsploegen in treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Be Clean: mobiele poetsploegen in treinen

Bericht door Patrick »

Zuist gehoord op VRT Radio 1: NMBS gaat mobiele schoonmaakploegen inzetten op treinen. Reportage kan je hier beluisteren.
En de online-gazet geeft meer details: 54 personen worden aangeworven. In de week vooral de treinen, in de weekends de stations maar ook 150 treinen. Thalys tussen FBMZ/Antwerpen valt er ook onder.
In Duitsland heb ik dat ook nog gezien, zo'n mobiele kuismijnheer :wink:
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Wat houdt dat in? m.a.w. wat moeten die dan doen, kuisen waar reizigers op zitten te zien ofzo?
willem

Bericht door willem »

Dat werd deze zomer ook al gedaan op het traject Brugge-Blankenberge als ik mij niet vergis.

Dat is gewoon de meeste rommel uit de vuilbakjes halen en de wc's kuisen. Inderdaad waar reizigers op zitten te zien (wel in de kalme momenten wel te verstaan).
Gregske

Bericht door Gregske »

Mooi, daar kun je niet tegen zijn dacht ik zo 8)
Steven

Bericht door Steven »

in de laatste km van een trein, voorbeeld, benelux, de ploeg stapt in brussel noord en gaat er weer af als de trein terug is in brussel noord, zodoende hebben ze een half uur in het weekend om eens door de trein te gaan
e49memling

Bericht door e49memling »

Stijn D.C. schreef:Wat houdt dat in? m.a.w. wat moeten die dan doen, kuisen waar reizigers op zitten te zien ofzo?
Wilde gij uw benen eens naar omhoog doen madammeke, dan kan ik beter kuisen!

:D :D :D :D
nicken

Bericht door nicken »

e49memling schreef:
Stijn D.C. schreef:Wat houdt dat in? m.a.w. wat moeten die dan doen, kuisen waar reizigers op zitten te zien ofzo?
Wilde gij uw benen eens naar omhoog doen madammeke, dan kan ik beter kuisen!

:D :D :D :D
als ze een rok aangeeft zeker :roll: :lol:
Pieter

Bericht door Pieter »

Dit heb ik deze zomer ook al gehad op de IC-A tussen Welkenraedt en Eupen. Toen kwam er ook iemand op de trein om de vuilbakjes leeg te halen...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

In Oostende wordt de trein ook altijd gekuist. Het is daarom dat de L 50A in de enquete van Test-Aankoop meer kreeg dan het gemiddelde voor netheid!
OPFSD

Bericht door OPFSD »

Inderdaad, vanaf 16 maart starten ze bij ons ook met die schoonmaak vanuit Oostende, verleden zomer ook al gedaan op de lijnen naar Blankenberge.

Vriendelijke groeten
Patrick

Bericht door Patrick »

Dragen die poetsters en poetsers (pfff, zelfs die woorden schrijven is lastig) een speciaal pakje? Broekpak? Kleur? Of lopen ze rond in een roze schortje met een sjaaltje :D
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Sommige treinen zijn inderdaad wel vuil. Alleen hebben de ongemoderniseerde Klassiekskes, de Varkensneuzen, de Breaks, de Sprinters, de M4 en de M5 een veel te kleine vuilnisbak.
Steven

Bericht door Steven »

jonathan, die is grappig, de M5 heeft geen vuilbakjes :-) dus te klein zijn ze dan vanzelf wel :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:jonathan, die is grappig, de M5 heeft geen vuilbakjes :-) dus te klein zijn ze dan vanzelf wel :-)
Aan de beenruimte te horen zal er niet veel vuilnisbak aan zijn. Maar hoe kan ik dat nu gaan weten? Vorig jaar sleet ik 24,5 op een M5 en dit jaar nog niets.
Mechanik

Bericht door Mechanik »

24,5 watte?
Plaats reactie