Zuist gehoord op VRT Radio 1: NMBS gaat mobiele schoonmaakploegen inzetten op treinen. Reportage kan je hier beluisteren.
En de online-gazet geeft meer details: 54 personen worden aangeworven. In de week vooral de treinen, in de weekends de stations maar ook 150 treinen. Thalys tussen FBMZ/Antwerpen valt er ook onder.
In Duitsland heb ik dat ook nog gezien, zo'n mobiele kuismijnheer
Dat werd deze zomer ook al gedaan op het traject Brugge-Blankenberge als ik mij niet vergis.
Dat is gewoon de meeste rommel uit de vuilbakjes halen en de wc's kuisen. Inderdaad waar reizigers op zitten te zien (wel in de kalme momenten wel te verstaan).
in de laatste km van een trein, voorbeeld, benelux, de ploeg stapt in brussel noord en gaat er weer af als de trein terug is in brussel noord, zodoende hebben ze een half uur in het weekend om eens door de trein te gaan
Dragen die poetsters en poetsers (pfff, zelfs die woorden schrijven is lastig) een speciaal pakje? Broekpak? Kleur? Of lopen ze rond in een roze schortje met een sjaaltje
Sommige treinen zijn inderdaad wel vuil. Alleen hebben de ongemoderniseerde Klassiekskes, de Varkensneuzen, de Breaks, de Sprinters, de M4 en de M5 een veel te kleine vuilnisbak.
Steven schreef:jonathan, die is grappig, de M5 heeft geen vuilbakjes dus te klein zijn ze dan vanzelf wel
Aan de beenruimte te horen zal er niet veel vuilnisbak aan zijn. Maar hoe kan ik dat nu gaan weten? Vorig jaar sleet ik 24,5 op een M5 en dit jaar nog niets.