Lok rukt aan wasdraad

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Ook juist, maar krijg je dan geen DUR...?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

op ne 13 noemen we da ne DJ
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

azo, maar is dus hetzelfde als DUR?

of is het bij een AM DUR en bij een HLE DJ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat heeft niets te maken met waar je op zit van materieel dan wel eerder met de leeftijd van de techniek, vroeger gebruikte men
DUR = disjoncteur ultra rapide = ultra snelle uitschakelaar
bij de ms 96 is ne DHR = Disjoncteur Hyper rapide = nog wat snelle als die vorige
en bij de de 13-en spreken we van de DJ waarbij ik vergeten ben waarvoor de J staat :-)
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef: bij de ms 96 is ne DHR = Disjoncteur Hyper rapide = nog wat snelle als die vorige
Net als de disjoncteurs die ze sinds een 8-tal jaren gebruiken in de onderstations. Ipv een ferme vuurwerkknal is het nu nog slechts een doffe knal (kwestie van die mannekes aldaar hun middagdut niet te verstoren!)
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

Paljas ? wat doe jij bij de NMBS als ik vragen mag?
paljas

Bericht door paljas »

Hoofdtechnicus Elm Onderstations & Bovenleidingen
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

ahha, kunde gij ons dan vertellen wat er juist gebeurd is op de 124 ?
paljas

Bericht door paljas »

Niet echt, want dit is buiten ons district gebeurd... (gelukkiglijk!)
pietje

Bericht door pietje »

merk ik daar enig leedvermaak :lol: :lol:
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik zou niet weten waarom. Dat tikt normaal toch stevig aan in oproepingspremies?
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik heb eens gelezne dat als de bovenleiding afknackt dat je dan niet onmiddelijk een noodstop mag maken, maar dat je even moet wachten, (en dat was iets met 20 dacht ik).
Klopt dat?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
paljas

Bericht door paljas »

pietje schreef:merk ik daar enig leedvermaak :lol: :lol:
Das in feite een mes dat aan 2 kanten snijdt...
Veel werk, maar goede beloning!!! Zeker gen leedvermaak want ik be deze week in "rust" :wink:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Op zoo-logique staan een groot aantal foto's, van de leiding, portieken en loc zelf. Zie images.chemin-de-fer.belges ("Caténaire FXB" en "Bris de caténaire - L.124 - 03.03. 2007").
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13026
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

wow nen bovenleidingspaal verdraaid :shock: zou da door de kracht van den trein zijn of door de (mechanische) spanning op de bovenleiding?
Plaats reactie