de trekduw kabel van een 25 en 22 zien er totaal anders uit dan deze van 21/27/12
als ik mij niet vergis was dit een grote dikke ronde stekker zoals de stekker tussen de klassieke stellen en zou deze ergens onderaan de loc moeten te vinden zijn in de buurt van de remslangen dacht ik
Steven schreef:de trekduw kabel van een 25 en 22 zien er totaal anders uit dan deze van 21/27/12
als ik mij niet vergis was dit een grote dikke ronde stekker zoals de stekker tussen de klassieke stellen en zou deze ergens onderaan de loc moeten te vinden zijn in de buurt van de remslangen dacht ik
Enekl de 25 en 25.5 kunnen in TD rijden, de 22 niet dacht ik.Of wel?
Ps: bestaan er eigenlijk nog Benelux stuurstanden voor de 25.5, of heeft er daar geen enkele een museum bereikt?
Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
En niet rijvaardige (stuur)rijtuigen zijn er waarschijnlijk ook niet?
Das jammer...
Ik weet enkel dat er ergens in NL, bij de VSM, een stuurrijtuig staat dat lijkt op een Benelux rijtuig, maar een oude meetwagen is...
(Niet dat ik hier nu met het 'lumineuze' aheum plan zou afkomen om die weer in te zetten, het was gewoon uit nieuwsgierigheid)(Ik denk niet dat men nu tevreden zou zijn met afgedankt materiaal uit de jaren 80...).
Groeten,
Joris De Mol
Joris schreef:Hallo,
En niet rijvaardige (stuur)rijtuigen zijn er waarschijnlijk ook niet?
Das jammer...
Ik weet enkel dat er ergens in NL, bij de VSM, een stuurrijtuig staat dat lijkt op een Benelux rijtuig, maar een oude meetwagen is...
(Niet dat ik hier nu met het 'lumineuze' aheum plan zou afkomen om die weer in te zetten, het was gewoon uit nieuwsgierigheid)(Ik denk niet dat men nu tevreden zou zijn met afgedankt materiaal uit de jaren 80...).
Groeten,
Joris De Mol
Daar staat inderdaad een meetrijtuig, en dat meetrijtuig is een voormalig benelux stuurstandrijtuig.
Joris schreef:
Ps: bestaan er eigenlijk nog Benelux stuurstanden voor de 25.5, of heeft er daar geen enkele een museum bereikt?
Groeten,
Joris De Mol
Juist, enkel 25.5 (oude Benelux) en 25 (met M2) in TD, de oude Beneluxstuurrijtuigen zijn allen (voor zover ik weet) gesloopt, het waren ook lelijke ondingen.
Joris schreef:
Groeten,
Joris De Mol
Juist, enkel 25.5 (oude Benelux) en 25 (met M2) in TD, de oude Beneluxstuurrijtuigen zijn allen (voor zover ik weet) gesloopt, het waren ook lelijke ondingen.
van het oude benelux materieel bestaan nog 8 locs 25.5, 1 motorstel (Leuven), en 1 tot meetrijtuig herbouwde stuurpostrijtuig (NS).