Wat houdt een remproef eigenlijk in?
Hoe gebeurt het?
Remproef
Re: Remproef
hier vind je het antwoord...steven schreef:het bordje remproef houd in dat je een snelheidsvermindering van 20km/u moet toepassen op uw snelheid, op die plaats mag een trein 80 en remt dus minstens af naar 60 km/u
het kwam aan bod bij de topic over de grensovergangen
Re: Remproef
Dat was naar aanleiding van mijn vraag waarom treinen vertragen tot stoppen voor ze de tunnel in Botzelaer binnenrijden.5307 schreef:hier vind je het antwoord...steven schreef:het bordje remproef houd in dat je een snelheidsvermindering van 20km/u moet toepassen op uw snelheid, op die plaats mag een trein 80 en remt dus minstens af naar 60 km/u
het kwam aan bod bij de topic over de grensovergangen
Maar nu bedoel ik de remproef wanneer er (een) loc(s) gekoppeld worden aan een trein.
je hebt bij de belgische spoorwegen een aantal verschillende remproeven
voor gesleepte treinen heb je de volgende proeven
A = de volledige remproef = controle op de continuiteit van de automatische treinleiding en voedingsleiding (deze laatste is momenteel in belgie enkel bestaande op passagierstreinen) het volledig nazien (visueel)van het aansluiten en lossen van alle remmen op de trein
B = gedeeltelijke remproef, een aantal wagens aan de trein toegevoegd worden gecontroleerd zoals onder A
C = verbindingsproef = controle op aansluiten en lossen van de rem de eerste as (draaistel van de wagen die achter de loc gekoppeld is
D = continuiteitsproef, de continuiteit van de automatische remleiding nazien
voor motorstellen hebben we de volgende proeven
E = volledige remproef = controle op de continuiteit van de voedingsleiding en de automatische remleiding, bij klassieke stellen en ms 800 zal men tevens controle doen van de continuiteit van de leiding van de rechtstreeks rem
F = contradictoire remproef = zal de bestuurder toepassen wanneer hij een onvoldoende remvermogen vaststelt
G = verbindingsproef = controle op de verbinding van de leiding van de automatische rem, ook hier zal de bestuurder bij klassieke stellen en ms 800 een extra controle doen op de rechtstreeks rem en de rechtstreeks rem met elektrische bediening
voor gesleepte treinen heb je de volgende proeven
A = de volledige remproef = controle op de continuiteit van de automatische treinleiding en voedingsleiding (deze laatste is momenteel in belgie enkel bestaande op passagierstreinen) het volledig nazien (visueel)van het aansluiten en lossen van alle remmen op de trein
B = gedeeltelijke remproef, een aantal wagens aan de trein toegevoegd worden gecontroleerd zoals onder A
C = verbindingsproef = controle op aansluiten en lossen van de rem de eerste as (draaistel van de wagen die achter de loc gekoppeld is
D = continuiteitsproef, de continuiteit van de automatische remleiding nazien
voor motorstellen hebben we de volgende proeven
E = volledige remproef = controle op de continuiteit van de voedingsleiding en de automatische remleiding, bij klassieke stellen en ms 800 zal men tevens controle doen van de continuiteit van de leiding van de rechtstreeks rem
F = contradictoire remproef = zal de bestuurder toepassen wanneer hij een onvoldoende remvermogen vaststelt
G = verbindingsproef = controle op de verbinding van de leiding van de automatische rem, ook hier zal de bestuurder bij klassieke stellen en ms 800 een extra controle doen op de rechtstreeks rem en de rechtstreeks rem met elektrische bediening