Remproef

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Remproef

Bericht door Bibke »

Wat houdt een remproef eigenlijk in?
Hoe gebeurt het?
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Remproef

Bericht door 5307 »

steven schreef:het bordje remproef houd in dat je een snelheidsvermindering van 20km/u moet toepassen op uw snelheid, op die plaats mag een trein 80 en remt dus minstens af naar 60 km/u
hier vind je het antwoord...


het kwam aan bod bij de topic over de grensovergangen
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Remproef

Bericht door Bibke »

5307 schreef:
steven schreef:het bordje remproef houd in dat je een snelheidsvermindering van 20km/u moet toepassen op uw snelheid, op die plaats mag een trein 80 en remt dus minstens af naar 60 km/u
hier vind je het antwoord...


het kwam aan bod bij de topic over de grensovergangen
Dat was naar aanleiding van mijn vraag waarom treinen vertragen tot stoppen voor ze de tunnel in Botzelaer binnenrijden.

Maar nu bedoel ik de remproef wanneer er (een) loc(s) gekoppeld worden aan een trein.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je hebt bij de belgische spoorwegen een aantal verschillende remproeven

voor gesleepte treinen heb je de volgende proeven

A = de volledige remproef = controle op de continuiteit van de automatische treinleiding en voedingsleiding (deze laatste is momenteel in belgie enkel bestaande op passagierstreinen) het volledig nazien (visueel)van het aansluiten en lossen van alle remmen op de trein
B = gedeeltelijke remproef, een aantal wagens aan de trein toegevoegd worden gecontroleerd zoals onder A
C = verbindingsproef = controle op aansluiten en lossen van de rem de eerste as (draaistel van de wagen die achter de loc gekoppeld is
D = continuiteitsproef, de continuiteit van de automatische remleiding nazien



voor motorstellen hebben we de volgende proeven

E = volledige remproef = controle op de continuiteit van de voedingsleiding en de automatische remleiding, bij klassieke stellen en ms 800 zal men tevens controle doen van de continuiteit van de leiding van de rechtstreeks rem

F = contradictoire remproef = zal de bestuurder toepassen wanneer hij een onvoldoende remvermogen vaststelt

G = verbindingsproef = controle op de verbinding van de leiding van de automatische rem, ook hier zal de bestuurder bij klassieke stellen en ms 800 een extra controle doen op de rechtstreeks rem en de rechtstreeks rem met elektrische bediening
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Bericht door Bibke »

Steven,

Hartelijk dank.

Bibke
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

indien een aantal termen onduidelijk zijn moet je ze maar vragen want er zitten woorden tussen die nogal vrij spoors klinken :-)
Plaats reactie