cfl 3000

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
super1500

cfl 3000

Bericht door super1500 »

in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.

Is dit vandaag nog steeds zo? en waarom koopt NMBS deze dan niet?
bobby

Bericht door bobby »

waarom zou nmbs dat nu nog doen nu ze taurussen besteld hebben?

nu nog een 4-spanningsversie voor cargo. waarom niet de gewone BR189 uitvoering (eventeel in taurus livrei)?
Laatst gewijzigd door bobby op 20 mar 2007, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Accelerat

Re: cfl 3000

Bericht door Accelerat »

super1500 schreef:in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.

En de IR Luxembourg-Liers dan?
13'erke

Re: cfl 3000

Bericht door 13'erke »

sncf-sncb schreef:
super1500 schreef:in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.

En de IR Luxembourg-Liers dan?
Die moet de nmbs dan maar overnemen :lol: ,

en je bent luxemburg-kleinbettingen nog vergeten :wink:
Tim

Bericht door Tim »

Gezien de aankoop van Siemens locs denk ik dat ze bij de NMBS wel slimmer geworden zijn en niet nog meer van die Alstom rommel in huis willen halen.
Steven

Bericht door Steven »

cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lasten :-) zoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben
Shrek

Bericht door Shrek »

ik denk niet dat de CFL zonder hun 3000en kan momenteel :roll: ze hebben amper andere locs en onlangs zijn de 3000en klaar gemaakt voor trekduw met de dosto's, dus werk genoeg :wink:
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lasten :-) zoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben

denk je dat NMBS deze nog gaat huren aan de huidige voorwaarden eens de taurussen beschikbaar zijn?
Steven

Bericht door Steven »

bobby schreef:
Steven schreef:cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lasten :-) zoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben

denk je dat NMBS deze nog gaat huren aan de huidige voorwaarden eens de taurussen beschikbaar zijn?
dat is een andere vraag, aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
carlos

Bericht door carlos »

Steven schreef:... aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
normale configuratie van de trein Luik Luxembourg : CFL3000 + DMS + I6A + 2x I6B

wordt het bagagerijtuig veel gebruikt? zo niet, zouden NMBS & CFL niet beter af zijn met AM96 (en NMBS 2x CFL3000 permanent ter beschikking)?
Terminus

Bericht door Terminus »

carlos schreef:
Steven schreef:... aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
normale configuratie van de trein Luik Luxembourg : CFL3000 + DMS + I6A + 2x I6B

wordt het bagagerijtuig veel gebruikt? zo niet, zouden NMBS & CFL niet beter af zijn met AM96 (en NMBS 2x CFL3000 permanent ter beschikking)?
Hoi,

Ik las ergens dat de CFL het liefst gesleepte treinen had voor een dergelijke internationale verbinding. Ze zouden trouwens ook graag (nog meer) gesleepte treinen zien op de Brussel-Luxemburg. Bovendien denk ik dat het kunnen toevoegen van zo'n bagagerijtuig voor het Luxemburgs deel van het traject wel van belang is.
Bert

Bericht door Bert »

Die dms wordt hoofdzakelijk gebruikt om fietsen te vervoeren.
Plaats reactie