cfl 3000
Re: cfl 3000
En de IR Luxembourg-Liers dan?super1500 schreef:in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.
Is dit vandaag nog steeds zo? en waarom koopt NMBS deze dan niet?
Re: cfl 3000
Die moet de nmbs dan maar overnemensncf-sncb schreef:En de IR Luxembourg-Liers dan?super1500 schreef:in "op de rails" verscheen enkele jaren geleden het bericht dat CFL eigenlijk afwilde van hun locomotieven reeks 3000.
Is dit vandaag nog steeds zo? en waarom koopt NMBS deze dan niet?

en je bent luxemburg-kleinbettingen nog vergeten

Steven schreef:cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lastenzoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben
denk je dat NMBS deze nog gaat huren aan de huidige voorwaarden eens de taurussen beschikbaar zijn?
dat is een andere vraag, aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)bobby schreef:Steven schreef:cfl wil ze al ni meer verkopen, ze verhuren ze liever, dan hebben ze er de baten van en niet de lastenzoals ze nu al een tijdje gedaan hebben met 3005 en 3007 ook wat cargo betreft hebben ze inkomsten zonder er veel lasten van te hebben
denk je dat NMBS deze nog gaat huren aan de huidige voorwaarden eens de taurussen beschikbaar zijn?
normale configuratie van de trein Luik Luxembourg : CFL3000 + DMS + I6A + 2x I6BSteven schreef:... aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
wordt het bagagerijtuig veel gebruikt? zo niet, zouden NMBS & CFL niet beter af zijn met AM96 (en NMBS 2x CFL3000 permanent ter beschikking)?
Hoi,carlos schreef:normale configuratie van de trein Luik Luxembourg : CFL3000 + DMS + I6A + 2x I6BSteven schreef:... aangezien de 13 bij ons zoal op cargo gaat uitkomen vermoed ik niet dat de cfl 3000 nog op belgische passagierstreinen te zien zullen zijn. uitzondering kan zijn dat deze nog te zien is op de ir tussen luik en luxemburg, dat is afwachten (daar geld de overeenkomst rijtuigen nmbs en tractie cfl)
wordt het bagagerijtuig veel gebruikt? zo niet, zouden NMBS & CFL niet beter af zijn met AM96 (en NMBS 2x CFL3000 permanent ter beschikking)?
Ik las ergens dat de CFL het liefst gesleepte treinen had voor een dergelijke internationale verbinding. Ze zouden trouwens ook graag (nog meer) gesleepte treinen zien op de Brussel-Luxemburg. Bovendien denk ik dat het kunnen toevoegen van zo'n bagagerijtuig voor het Luxemburgs deel van het traject wel van belang is.