Jules schreef:Ze zijn er blijkbaar nog altijd niet 100% zeker van wat ze er mee gaan doen. Het zou wel eens kunnen dat er een rode TGV-R zal rondrijden.
Tja , als men niet eens een beetje gaat opschieten met de 2-systeem TGV-R's te renoveren zit die kans er wel in. Volgens TSO Trains-du-Sud-Ouest rijden er nu al een 20-tal gerenoveerde rond , nog 30 te gaan dus ..
ik vermoed dat de opstelling van de koppeling op zich een beetje lastig is, aangezien deze bij MS96 heel laag staan opgesteld en de elektrische contactdoos van dubbele aard is (normaal zoals bij sprinters en break staat deze boven de koppelaar, bij ms96 is dat links en rechts in twee delen)
Steven schreef:ik vermoed dat de opstelling van de koppeling op zich een beetje lastig is, aangezien deze bij MS96 heel laag staan opgesteld en de elektrische contactdoos van dubbele aard is (normaal zoals bij sprinters en break staat deze boven de koppelaar, bij ms96 is dat links en rechts in twee delen)
volgens mij zal niet zozeer de fysieke plaatsing van de koppleing het probleem zijn , maar zullen de problemen zich eerder op het vlak van elektrische compatibiliteit bevinden.
Idee van Belgische VIRM-versie die koppelbaar is met AM96 en die dan beiden 200 km/u zouden kunnen zou wel een interessante oplossing kunnen zijn voor het capaciteitsprobleem op IC-A
eens L50A tussen brussel en denderleeuw ook op vier sporen is zou er normaal (als alles een beetje verloopt zoals het moet) nog een extra trein gent brussel komen (eventueel door tot leuven dacht ik) als je de frequentie verhoogt gaan de passagiers zich wat meer gaan spreiden en maak je aldoende ook plaats vrij
Steven schreef:eens L50A tussen brussel en denderleeuw ook op vier sporen is zou er normaal (als alles een beetje verloopt zoals het moet) nog een extra trein gent brussel komen (eventueel door tot leuven dacht ik) als je de frequentie verhoogt gaan de passagiers zich wat meer gaan spreiden en maak je aldoende ook plaats vrij
al dan niet spreiding van de passagiers is voor een groot deel afhankelijk van de aansluitingen met L-treintjes; wat vandaag voor IC-A in leuven het grootste probleem is.
het blijft een zwak punt aan de vorm van ons netwerk, doordat we zo een lange doorgaande ic assen maken zoals oostende eupen, antwerpen charleroi om de twee voornaamste en drukst bezette op te noemen kan je er volgens onmogelijk in slagen om in al die stations een perfecte aansluiting te geven op alle mogelijke L treinen. men kan er naar streven maar 100% is niet mogelijk. of je moet verbindingen gaan inkorten en elkaar deels laten overlappen.
wild idee
oostende luik
gent (of brussel) eupen
Pfff laat die IRM asjeblieft daar boven de grens!! Ik ben juist blij dat ik er van af ben in Breda, ze rijden veelste veel in NL, ze maken een takkeherrie als je in de verkeerde bak terecht komt en de airco staat of te hard, of te zacht. Dan nog liever oude M5 wat mijn part betreft...
Steven schreef:het blijft een zwak punt aan de vorm van ons netwerk, doordat we zo een lange doorgaande ic assen maken zoals oostende eupen, antwerpen charleroi om de twee voornaamste en drukst bezette op te noemen kan je er volgens onmogelijk in slagen om in al die stations een perfecte aansluiting te geven op alle mogelijke L treinen. men kan er naar streven maar 100% is niet mogelijk. of je moet verbindingen gaan inkorten en elkaar deels laten overlappen.
wild idee
oostende luik
gent (of brussel) eupen
IC-A beperken tot oostende-luik en dan met dubbeldekkers.... zou ideaal zijn.
ja ok das idd beter carlos maar dat zit je in het vaarwater van de duitse gemeenschap die ook een rechtstreekse ic naar brussel willen, niet eenvoudig hoor om alles voor iedereen goed te doen