Aha, iig zag ik pas geleden de 4531 nog in de dienst naar Amsterdam. Zou leuk zijn als de 4531 zijn ATB installatie mag houdenJules schreef:Hou het stel in het oog, waarschijnlijk zal hij binnen een paar weken van de radar verdwijnen voor een tijdje
dubbeldek motorstellen
- 
				Taurus
 
- 
				Jules
 
Tja , als men niet eens een beetje gaat opschieten met de 2-systeem TGV-R's te renoveren zit die kans er wel in.Jules schreef:Ze zijn er blijkbaar nog altijd niet 100% zeker van wat ze er mee gaan doen. Het zou wel eens kunnen dat er een rode TGV-R zal rondrijden.
- 
				pietmol
 
goeie vraag, zou zo'n aangepaste VIRM (3000/25k) gebruikt kunnen worden voor de dienst Oostende Eupen?carlos schreef:bombardier?Shrek schreef:en het zullen Bombardiers worden naar alle waarschijnlijkheid
dan kan men een belgische variante van de NS-IRM kopen die 200 km/u kan (bij NS is de snelheid vandaag nog steeds beperkt tot 160 km/u)
kent er iemand het 'gaberit' van de NS-IRM? (zou deze gebruikt kunnen worden op de lijn Luik - Welkenraedt Eupen?)
of nog beter zou zo'n VIRM koppelbaar gemaakt kunnen worden met AM96-400? (doorloop-neus is niet nodig)
- 
				super1500
 
volgens mij zal niet zozeer de fysieke plaatsing van de koppleing het probleem zijn , maar zullen de problemen zich eerder op het vlak van elektrische compatibiliteit bevinden.Steven schreef:ik vermoed dat de opstelling van de koppeling op zich een beetje lastig is, aangezien deze bij MS96 heel laag staan opgesteld en de elektrische contactdoos van dubbele aard is (normaal zoals bij sprinters en break staat deze boven de koppelaar, bij ms96 is dat links en rechts in twee delen)
Idee van Belgische VIRM-versie die koppelbaar is met AM96 en die dan beiden 200 km/u zouden kunnen zou wel een interessante oplossing kunnen zijn voor het capaciteitsprobleem op IC-A
eens L50A tussen brussel en denderleeuw ook op vier sporen is zou er normaal (als alles een beetje verloopt zoals het moet) nog een extra trein gent brussel komen (eventueel door tot leuven dacht ik) als je de frequentie verhoogt gaan de passagiers zich wat meer gaan spreiden en maak je aldoende ook plaats vrij
			
			
									
						- 
				pietmol
 
Steven schreef:eens L50A tussen brussel en denderleeuw ook op vier sporen is zou er normaal (als alles een beetje verloopt zoals het moet) nog een extra trein gent brussel komen (eventueel door tot leuven dacht ik) als je de frequentie verhoogt gaan de passagiers zich wat meer gaan spreiden en maak je aldoende ook plaats vrij
al dan niet spreiding van de passagiers is voor een groot deel afhankelijk van de aansluitingen met L-treintjes; wat vandaag voor IC-A in leuven het grootste probleem is.
het blijft een zwak punt aan de vorm van ons netwerk, doordat we zo een lange doorgaande ic assen maken zoals oostende eupen, antwerpen charleroi  om de twee voornaamste en drukst bezette op te noemen kan je er volgens onmogelijk in slagen om in al die stations een perfecte aansluiting te geven op alle mogelijke L treinen. men kan er naar streven maar 100% is niet mogelijk. of je moet verbindingen gaan inkorten en elkaar deels laten overlappen.
wild idee
oostende luik
gent (of brussel) eupen
			
			
									
						wild idee
oostende luik
gent (of brussel) eupen
- 
				carlos
 
IC-A beperken tot oostende-luik en dan met dubbeldekkers.... zou ideaal zijn.Steven schreef:het blijft een zwak punt aan de vorm van ons netwerk, doordat we zo een lange doorgaande ic assen maken zoals oostende eupen, antwerpen charleroi om de twee voornaamste en drukst bezette op te noemen kan je er volgens onmogelijk in slagen om in al die stations een perfecte aansluiting te geven op alle mogelijke L treinen. men kan er naar streven maar 100% is niet mogelijk. of je moet verbindingen gaan inkorten en elkaar deels laten overlappen.
wild idee
oostende luik
gent (of brussel) eupen