Omnis comparatio claudicat...Adler schreef: Beste Vic,
Met alle respect maar ik kan uw redenering absoluut niet volgen.
...
Als je dan toch van vergelijkingen houdt wil ik er ook een maken. Stel dat een restaurantketen 10 restaurants uitbaat, 9 ervan hebben elke dag 20 klanten die stipt worden bediend, de tiende heeft 1000 klanten die elke dag een half uur moeten wachten op hun eten. Als die 1000 klanten dan klagen dan zouden jullie zeggen: waar klagen jullie toch voortdurend over? 90% van onze restaurants heeft een stipte bediening.
Dat is de tactiek die de NMBS-groep nu voortdurend toepast en het zal alleen maar erger worden nu staatssecretaris Tuybens heeft beslist om de helft van het superloon van Haek, Lallemand en Descheemaecker te laten afhangen van de tevredenheid van de klanten (kritikasters zoals u ze noemt).
Enkel een volledig onafhankelijk controle orgaan dat alle cijfers vrijgeeft waar om gevraagd wordt, kan een oplossing brengen.
Maar: de manier van tellen is er niet een van de NMBS-top, wel een in Europa algemeen verspreide manier van tellen. Zo wordt ook vergelijking tussen de verschillende netten mogelijk.