Klopt het dat Thalys & Eurostar stellen meestal op 25KV rijden, maar bij de doortocht in sommige stations terug onder 3kv rijden.
Ik meen onlangs tussen Halle en Lembeek een Eurostar zijn pantos heb zien bewegen. De isolatoren op dat stuk zijn ook verschillend van lengte
Thalys en Eurostar soms op 3KV ?
Re: Thalys en Eurostar soms op 3KV ?
Richting brussel doet hij in lembeek zijn 25 kv panto naar beneden en iets verder zijn 3kv panto omhoog.Pendelaar schreef: Ik meen onlangs tussen Halle en Lembeek een Eurostar zijn pantos heb zien bewegen. De isolatoren op dat stuk zijn ook verschillend van lengte
Voor een 25 kv-bovenleiding zijn natuurlijk langere isolatoren nodig dan voor 3 kv

Re: Thalys en Eurostar soms op 3KV ?
Is wel eens tof om te zien, als je aan het station van Lembeek staat, hoe ze daar passeren met de panto's naar benedenShrek schreef:Richting brussel doet hij in lembeek zijn 25 kv panto naar beneden en iets verder zijn 3kv panto omhoog.Pendelaar schreef: Ik meen onlangs tussen Halle en Lembeek een Eurostar zijn pantos heb zien bewegen. De isolatoren op dat stuk zijn ook verschillend van lengte
Voor een 25 kv-bovenleiding zijn natuurlijk langere isolatoren nodig dan voor 3 kv