Thalys en Eurostar soms op 3KV ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Pendelaar

Thalys en Eurostar soms op 3KV ?

Bericht door Pendelaar »

Klopt het dat Thalys & Eurostar stellen meestal op 25KV rijden, maar bij de doortocht in sommige stations terug onder 3kv rijden.
Ik meen onlangs tussen Halle en Lembeek een Eurostar zijn pantos heb zien bewegen. De isolatoren op dat stuk zijn ook verschillend van lengte
Steven

Bericht door Steven »

in halle is er enkel 3 kv hoor in lembeek begint de hsl en iets verder moeten ze omschakelen
Shrek

Re: Thalys en Eurostar soms op 3KV ?

Bericht door Shrek »

Pendelaar schreef: Ik meen onlangs tussen Halle en Lembeek een Eurostar zijn pantos heb zien bewegen. De isolatoren op dat stuk zijn ook verschillend van lengte
Richting brussel doet hij in lembeek zijn 25 kv panto naar beneden en iets verder zijn 3kv panto omhoog.
Voor een 25 kv-bovenleiding zijn natuurlijk langere isolatoren nodig dan voor 3 kv :wink:
Pendelaar

Bericht door Pendelaar »

Bedankt, dan heb ik het toch juist gezien !
Nekvin

Bericht door Nekvin »

Het is bijna overal 3kv, behalve in de vernieuwde lijnen en hst lijnen
paljas

Re: Thalys en Eurostar soms op 3KV ?

Bericht door paljas »

Shrek schreef:
Pendelaar schreef: Ik meen onlangs tussen Halle en Lembeek een Eurostar zijn pantos heb zien bewegen. De isolatoren op dat stuk zijn ook verschillend van lengte
Richting brussel doet hij in lembeek zijn 25 kv panto naar beneden en iets verder zijn 3kv panto omhoog.
Voor een 25 kv-bovenleiding zijn natuurlijk langere isolatoren nodig dan voor 3 kv :wink:
Is wel eens tof om te zien, als je aan het station van Lembeek staat, hoe ze daar passeren met de panto's naar beneden
Plaats reactie