M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick

Bericht door Patrick »

Wat gebeurt er als die console defect is? Geen trein? :lol:
Nee, serieus: de meterkes aan de zijkanten bekijken of dienen die voor iets anders? (Sorry, maar ik ken er dus geen b***** van :shock: )
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Andere console, dacht ik ofwel ne andere loc ervoor en die 13 als HV plaatsen, maar this beter dat een expert hierop antwoord :wink:
Steven

Bericht door Steven »

indien je op de loc zit (enkel bij een 13 bij een 27 gaat dat dus niet) kan je de console van de andere stuurpost gebruiken, is dit ook niet mogelijk dan zit er niets anders op dan dit volledig buiten dienst te zetten. het is namelijk zo dat je in uw console uw traject moet ingeven (vertrek en eindstation van de trein) en indien je dit niet doet laat hij u niet toe om sneller als 40km/u te rijden (alarm aan 45 km/u en noodremming bij 50), door het geheel dan af te zonder en de oude manier (volgfiche, zoals tot op heden op alle klassiek materieel liggen) te gebruiken, naam, depot, datum, uur, ritnr, toegelaten snelheid, oorsprongsstation en eindstation zijn dan in te vullen in het voorzien boek. dus je kan ten alle tijden rijden, mits een aantal dingen in orde te zetten en u verslag als dusdanig aan te vullen
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Wat betreft foto's over graffiti, de enige oplossing is een priveforum te openen waar gasten niet in kunnen lezen, als je perse wilt dat niet iedereen publiek die topics/foto's kan zien.

Trouwens, met of zonder dit enkele foto'tje op een periode van een paar maand, dat zal niets veranderen aan de graffitiplaag. Hoeveel graffitispuiters zouden dit forum kennen? 0,001%? Hoeveel daarvan kan het hen werkelijk schelen wat er hier elke dag wordt gepost?

Uiteindelijk ontstaat er soms automatisch een discussie over de graffiti op een treinstel, ookal was die foto daar niet voor bedoeld. Dus waar zijn we mee bezig om zulke regels te gaan uitvinden... :roll:
belgiumrailnmbs

Bericht door belgiumrailnmbs »

M6 BX (zonder Tag) + 2750 +2742 in Kortrijk goederen om 18u30
5307

Bericht door 5307 »

nu ik dat zo zie, zouden die 27 MUX met GF of de stuurrijstanden kunnen gekoppeld worden aan de breaks??? zien me redelijk identiek uit :oops: :P
Steven

Bericht door Steven »

in princiep kunnen die gf er voor gebruikt worden, maaar (die is er altijd) het begin al met de opstelhoogte van deze koppeling is ze gelijk geen probleem, is ze verschillend dan ist einde van verhaal, als ze gelijk is zal men mogen koppelen vermoed ik maar dit zonder de elektrische doos te koppelen (dus enkel voor noodgevallen) om te evacueren
super1500

Bericht door super1500 »

Steven schreef:in princiep kunnen die gf er voor gebruikt worden, maaar (die is er altijd) het begin al met de opstelhoogte van deze koppeling is ze gelijk geen probleem, is ze verschillend dan ist einde van verhaal, als ze gelijk is zal men mogen koppelen vermoed ik maar dit zonder de elektrische doos te koppelen (dus enkel voor noodgevallen) om te evacueren

zou wel praktisch zijn als dit zou kunnen...
Shrek

Bericht door Shrek »

super1500 schreef: zou wel praktisch zijn als dit zou kunnen...
via de noodkoppeling kunnen breaks nu ook al aan rijtuigen en locomotieven gekoppeld worden, maar dat wordt bijna nooit gebruikt :roll:
Stijn D.C.
Contacteer:

Daar zit ook een snelheidsbeperking op, ik dacht maximum 60km/h maar ben niet zeker
Steven

Bericht door Steven »

er zijn beperking op volgens de aard van de koppeling die gebruikt is, volgende combinaties zijn mogelijk voor noodkoppeling.
GF met henricot
GF met locomotief
henricot met locomotief

de reden dat men dit niet snel wil gebruiken is vrij snel te verklaren, je moet al zeker met twee zijn en dan nog is dat niet zonder gevaar, als zo een hulpstuk op uw voeten valt dan heb je meestal iets meer voor dan een schaafwonde (lees: dat gewicht van die onderdelen die je extra nodig hebt niet onderschatten)
Stijn D.C.
Contacteer:

ok, ik had dit ergens gelezen maar dan over de noodkoppeling van de AM 96
Steven

Bericht door Steven »

bij ms 96 is het nog lastiger aangezien het hoogteverschil tov ander materieel nog groter is
Jochen

Bericht door Jochen »

Da HVR in LK is trouwens 65003
Stijn D.C.
Contacteer:

Kpeis dat hij sneller in msts gaat bollen dan in echt :lol:
Bijlagen
M6Bdx Cabview
M6Bdx Cabview
M6-BETA (512 x 384).jpg (55.59 KiB) 3689 keer bekeken
Plaats reactie