br189 configuratie, heeft als voordeel dat de verschillende nationale homologaties reeds voorhanden zijn.Steven schreef:awel ja maar het zijn modulaire machines op zich, dus 1 echte variant bestaat er op zich niet he, aangezien de koper begint met spanningen te kiezen waarop de loc kan rijden, de veiligheidssystemen als tweede moet kiezen en zo zal je eigenlijk toch steeds een andere loc bekomen ook al is alles familie van elkaar de BR 189 hoort dus ook gewoon in het rijtje eurosprinters, daar waar ze allemaal onder vallen, of ze er nu uitzien zoals de br189 of zoals een oostenrijkse taurus maakt dan weinig uit
Reeks 1801-1860
en die fabrikant, Siemens in dit geval, bouwt geen 189ers meer, en ook geen 1216en met de ronde kabines meer, alles wat nieuw besteld wordt is gebaseerd op het 1216 platform met nieuwe kop, omdat dat volgens EU-regulering verplicht is. Deze heb je dan dus met verschillende configuraties, waaronder een voor goederen. De reeks 18 krijgt ene Portugees broertje, welke 140 km/h als top heeft bijvoorbeeld.
Dit betekend idd wel dat men dus voor dit type weer alle toelatingen opnieuw moet verkrijgen. Daarom bouwt men nu ook al weer aan een test exemplaar.Omdat tegen 2008-2009 weer voor elkaar te hebben. (hoop je dan)
Dit betekend idd wel dat men dus voor dit type weer alle toelatingen opnieuw moet verkrijgen. Daarom bouwt men nu ook al weer aan een test exemplaar.Omdat tegen 2008-2009 weer voor elkaar te hebben. (hoop je dan)
Hallo,
Die NZ is waarschijnlijk veel te zwaar voor een 16...
Groeten,
Joris De Mol
<Droom> Er is nog altijd de HLE 16 die theoretisch gezien naar Aachen kan, ook onder 15 kv.</Droom>Steven schreef:trouwens er is daar ook nog de INT naar berlijn die momenteel door een 27 tot in aachen gesleept word.
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren.
Die NZ is waarschijnlijk veel te zwaar voor een 16...
Groeten,
Joris De Mol
de 16 is niet gekend door de depot van monsJoris schreef:Hallo,<Droom> Er is nog altijd de HLE 16 die theoretisch gezien naar Aachen kan, ook onder 15 kv.</Droom>Steven schreef:trouwens er is daar ook nog de INT naar berlijn die momenteel door een 27 tot in aachen gesleept word.
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren.
Die NZ is waarschijnlijk veel te zwaar voor een 16...
Groeten,
Joris De Mol


taurus obb op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU&NR=1
is het acceleratievermogen effectief zo hoog?
http://www.youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU&NR=1
is het acceleratievermogen effectief zo hoog?
Hoezo ATB EG?bobby schreef:wat met TVM430?Adler schreef:Wim, de 18 zal uitgerust worden met TBL1, TBL1+, TBL2, MEMOR, ETCS1, KVB en ATB-EG.
De locomotieven zouden geen 1500V = installatie krijgen.
En mogen dus eigenlijk ook niet naar NL komen.(Behalve de grensstations.)
En Als je ATB-NG installeert heb je ook ATB-EG. Is wel goedkoper en beter voor de toekomst.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Da's toch ni zo speciaal snel.bobby schreef:taurus obb op youtube
http://www.youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU&NR=1
is het acceleratievermogen effectief zo hoog?
Vanuit stilstand los kan hij wel van 0 - 200 in 17s geloof ik

snelheid bij een trein is juist daarom heel gevaarlijk, zelden dat iemand op het oog kan inschatten hoe snel die trein wel gaat. geluid speelt daarin een grote rol, het geluid dat optrekkende motoren maken kunnen uw perspectief bij het optrekken beinvloeden en u doen denken dat een trein snel of traag optrekt, terwijl er in realiteit misschien amper verschil is.
Dat muziekje komt van de variabele frekwentie waarmee de asynchroon motoren gevoed worden.willem schreef:Vanwaar komt eigenlijk dat muziekje bij het optrekken ?
De voedingsspanning van de bovenleiding wordt door elektronische componenten omgevormd tot een wisselspanning met variabele frekwentie.
In Oostenrijk heeft men zelfs eens een grapje uitgehaald door het systeem zo te programmeren dat er een echt melodietje uitkwam.
Ik vind dat geluid ook zalig.
Ik heb een DVD die geheel gaat over de Taurus en daar kan je dat heel goed op horen.