Reeks 1801-1860

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pietmol

Bericht door pietmol »

Steven schreef:awel ja maar het zijn modulaire machines op zich, dus 1 echte variant bestaat er op zich niet he, aangezien de koper begint met spanningen te kiezen waarop de loc kan rijden, de veiligheidssystemen als tweede moet kiezen en zo zal je eigenlijk toch steeds een andere loc bekomen ook al is alles familie van elkaar de BR 189 hoort dus ook gewoon in het rijtje eurosprinters, daar waar ze allemaal onder vallen, of ze er nu uitzien zoals de br189 of zoals een oostenrijkse taurus maakt dan weinig uit
br189 configuratie, heeft als voordeel dat de verschillende nationale homologaties reeds voorhanden zijn.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ja ok maar das het probleem voor de fabrikant heden ten dagen he, vroeger moest de klant daar zelf voor zorgen, nu is het de fabrikant die dat zoiets regelt
ziemon

Bericht door ziemon »

en die fabrikant, Siemens in dit geval, bouwt geen 189ers meer, en ook geen 1216en met de ronde kabines meer, alles wat nieuw besteld wordt is gebaseerd op het 1216 platform met nieuwe kop, omdat dat volgens EU-regulering verplicht is. Deze heb je dan dus met verschillende configuraties, waaronder een voor goederen. De reeks 18 krijgt ene Portugees broertje, welke 140 km/h als top heeft bijvoorbeeld.

Dit betekend idd wel dat men dus voor dit type weer alle toelatingen opnieuw moet verkrijgen. Daarom bouwt men nu ook al weer aan een test exemplaar.Omdat tegen 2008-2009 weer voor elkaar te hebben. (hoop je dan)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

ze zijn vooruitziend bij siemens :-)
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Steven schreef:trouwens er is daar ook nog de INT naar berlijn die momenteel door een 27 tot in aachen gesleept word.
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren.
<Droom> Er is nog altijd de HLE 16 die theoretisch gezien naar Aachen kan, ook onder 15 kv.</Droom>
Die NZ is waarschijnlijk veel te zwaar voor een 16...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
SteC
Berichten: 303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Oostende/Baden-Württemberg

Bericht door SteC »

En dan zwijgen we nog van homologatie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Joris schreef:Hallo,
Steven schreef:trouwens er is daar ook nog de INT naar berlijn die momenteel door een 27 tot in aachen gesleept word.
in de winter heb je dan ook nog is de twee wintertreinen die langs daar komen, dus afwachten wat er daar juist gaat gebeuren.
<Droom> Er is nog altijd de HLE 16 die theoretisch gezien naar Aachen kan, ook onder 15 kv.</Droom>
Die NZ is waarschijnlijk veel te zwaar voor een 16...
Groeten,
Joris De Mol
de 16 is niet gekend door de depot van mons :-) dat zijn de mannen die er mee rijden :-)
bobby

Bericht door bobby »

Adler schreef:Wim, de 18 zal uitgerust worden met TBL1, TBL1+, TBL2, MEMOR, ETCS1, KVB en ATB-EG.
wat met TVM430?
bobby

Bericht door bobby »

taurus obb op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU&NR=1

is het acceleratievermogen effectief zo hoog?
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

bobby schreef:
Adler schreef:Wim, de 18 zal uitgerust worden met TBL1, TBL1+, TBL2, MEMOR, ETCS1, KVB en ATB-EG.
wat met TVM430?
Hoezo ATB EG?
De locomotieven zouden geen 1500V = installatie krijgen.
En mogen dus eigenlijk ook niet naar NL komen.(Behalve de grensstations.)
En Als je ATB-NG installeert heb je ook ATB-EG. Is wel goedkoper en beter voor de toekomst.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

mark volgens de site van siemens (die de loc dan toch gaan maken)

is de loc een ES60U3 waarbij het laatste slaagt op zijn derde spanning

3.000V, 25.000V en dus ook 1500V
Wover

Bericht door Wover »

bobby schreef:taurus obb op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU&NR=1

is het acceleratievermogen effectief zo hoog?
Da's toch ni zo speciaal snel.

Vanuit stilstand los kan hij wel van 0 - 200 in 17s geloof ik :P (wel met enkele beveiligingssystemen uitgeschakeld).
willem

Bericht door willem »

Vanwaar komt eigenlijk dat muziekje bij het optrekken ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

snelheid bij een trein is juist daarom heel gevaarlijk, zelden dat iemand op het oog kan inschatten hoe snel die trein wel gaat. geluid speelt daarin een grote rol, het geluid dat optrekkende motoren maken kunnen uw perspectief bij het optrekken beinvloeden en u doen denken dat een trein snel of traag optrekt, terwijl er in realiteit misschien amper verschil is.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

willem schreef:Vanwaar komt eigenlijk dat muziekje bij het optrekken ?
Dat muziekje komt van de variabele frekwentie waarmee de asynchroon motoren gevoed worden.
De voedingsspanning van de bovenleiding wordt door elektronische componenten omgevormd tot een wisselspanning met variabele frekwentie.
In Oostenrijk heeft men zelfs eens een grapje uitgehaald door het systeem zo te programmeren dat er een echt melodietje uitkwam.
Ik vind dat geluid ook zalig.
Ik heb een DVD die geheel gaat over de Taurus en daar kan je dat heel goed op horen.
Plaats reactie