Test met i11 en 13 op HSL 4

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
i11

Test met i11 en 13 op HSL 4

Bericht door i11 »

Ik kwam dinsdag 24 april j.l. 's middags een 13 met i11 tegen op HSL4. Ik reed met de wagen over de E19 in de richting van Antwerpen en plots zag ik die schitterende trein in de richting van Noorderkempen rijden.

Nu vraag ik me wel af of dat allemaal mogelijk is, aangezien een 13 en i11 TBL2 heeft en geen ERTMS aan boord. Weet iemand of het inderdaad om testritten gaat en hoe ze dat doen met de beveiliging.

P.S. Is het de bedoeling dat i11 de dienst naar Noorderkempen gaat verzekeren.
Steven

Bericht door Steven »

idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen. dus vermoedelijk een testrit voor de rijtuigen, men kan tijdelijk de loc voorzien van ects voor de ritten, men heeft dit ook gedaan met een reeks 62 loc voor bepaalde testen te doen van de etcs installaties. de etcs meldingen aan de bestuurder gaan dan via los gemonteerde toestellen, als scherm gebruikt men een laptop
Bibke

Bericht door Bibke »

Regelmatig zie ik de I11 rijtuigen vermeld worden op dit forum.
Kan iemand een foto posten van een I11?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Steven

Bericht door Steven »

voila een stuurrijtuig I11
Bijlagen
i11 BDx.jpg
i11 BDx.jpg (165.81 KiB) 6976 keer bekeken
Bibke

Bericht door Bibke »

Dietrich en Steven,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Bibke
Jules

Bericht door Jules »

idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen. dus vermoedelijk een testrit voor de rijtuigen, men kan tijdelijk de loc voorzien van ects voor de ritten, men heeft dit ook gedaan met een reeks 62 loc voor bepaalde testen te doen van de etcs installaties. de etcs meldingen aan de bestuurder gaan dan via los gemonteerde toestellen, als scherm gebruikt men een laptop
ETCS uitrusting plaatsen wordt enkel gedaan als de grondinstallatie moet getest worden. Die tijdelijk installaties moeten geplaatst worden zonder dat de structuur van de trein mag geschonden worden. En eens die uitrusting op de trein staat heb je speciale toelatingen nodig om nog op het klassieke net te komen.

In de meeste gevallen van testen met materiaal wordt gewoon blind gereden. Zonder signalisatie. Je krijgt een fiche met de kilometerpunten op en de max toegelaten snelheid. Je remkurve staat op die fiche en hierdoor kan je in alle veiligheid zonder signalisatie rijden.
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Schone foto van die I11Bdx :wink:
Dat is in FGSP hé?
willem

Bericht door willem »

Ik denk spoor 10 richting brussel 8)
260689

Bericht door 260689 »

die foto is genomen op het spoor 10 in het station gent st pieters
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Ik dacht zoiets :wink:
K V B

Bericht door K V B »

Steven schreef:idd de i11 rijtuigen zullen naar daar rijden ingesloten tussen de traxx locs voor de pendelritten naar antwerpen centraal te doen.
Die combinatie i11 + traxx is naar ik mag aannemen voorlopig. Wat wordt het definitieve materiaal voor de Brecht Shuttle?
Steven

Bericht door Steven »

zie benelux KVB, de nmbs heeft er daar ook drie van besteld :-)
Sander

Bericht door Sander »

Drie van zulke stellen voor zo'n klein rotstukje?
Steven

Bericht door Steven »

nee nu ist maar voorlopig een pendeldienst wegens gebrek aan materieel nadien zou dat een volwaardige ic of ir moeten worden, wat nog niet duidelijk is naar waar het zal worden, brecht met brussel of oostende verbinden, ik vermoed brussel
Plaats reactie