Botsing te Izegem
-
- Contacteer:
Back 2 topic: videootje van regionale tv WTV. Je ziet er o.a. de grote knabbelmachine.
En 'n bètje Westvloams moej d'er mo bie pakkn
(En enkele vervelende seconden reclame in het begin ook.)
En 'n bètje Westvloams moej d'er mo bie pakkn

(En enkele vervelende seconden reclame in het begin ook.)
En nog een beetje ramptoerisme: beelden van treinongevallen in West-Vlaanderen van 1996-2006:
de URL moet je kopiëren en in je mediaplayer plakken:
http://cm.roularta.be/Streaming/asx_wtv ... 77&ParID=4
de URL moet je kopiëren en in je mediaplayer plakken:
http://cm.roularta.be/Streaming/asx_wtv ... 77&ParID=4
Jawel jawel, maar daarbij ook geleerd hoe we de bulle bij mekaar moeten houden. Wat nog steeds de kunst isSteven schreef:niet te veel opgestoken van hoofdstuk rem?Concurrent schreef:Hoe heeft hij dan die koppelingbreuk geflikt ?Meestal duw je de buffers toch bij mekaar als je remt en hangt de koppeling door...Of het moest zijn dat het ene deel harder remt dan het andere...

Ik ben eergisteren naar Doornik geweest en door Izegem gepasseerd.
De trein reed vanaf Roeselare op tegenspoor, waar hij traag reed voor elke overweg en tuutte. Het perron aan de andere kant is aan de perronboord volledig vernield.
Ik kwam aan in Kortrijk met 12 minuten vertraging, waar ik mijn aansluiting (die eigenlijk nog had moeten wachten), miste.
De trein reed vanaf Roeselare op tegenspoor, waar hij traag reed voor elke overweg en tuutte. Het perron aan de andere kant is aan de perronboord volledig vernield.
Ik kwam aan in Kortrijk met 12 minuten vertraging, waar ik mijn aansluiting (die eigenlijk nog had moeten wachten), miste.
-
Vanaf vandaag is de andere spoor ook vrij, die is zwaar beschadigd door de ongeval. Wel nog kleine vertraging. En in Kortrijk zag ik een 5 rode M4 ingesloten door 2 Loc reeks 21. die is waarschijnelijk vervangen van de M4 met stuurstand die is volledig vernield door de ongeval. Gaat die rode M4 blijven in Kortrijk ????? of tijdelijk ????

Zolang de drie M4 stammen niet herstelt zijn, zullen er enkele IC verbindingen worden gereden door twee gekoppelde tweetjes. Gisteren heb ik nog in zo een samenstelling tussen Torhout en Oostende gezeten. Het was eens iets anders
In de weekends is dit normaal op de verbinding: Kortrijk-Oostende, in de week op Oostende-Kortrijk-Gent-Mechelen-Leuven.
Enkele P-treinen worden vervangen door bordeaux M4 rijtuigen met langs beide zijden een 21/27.

In de weekends is dit normaal op de verbinding: Kortrijk-Oostende, in de week op Oostende-Kortrijk-Gent-Mechelen-Leuven.
Enkele P-treinen worden vervangen door bordeaux M4 rijtuigen met langs beide zijden een 21/27.