Botsing te Izegem

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Hij was niet aan het rijden met trein die het voor had, maar met de trein die erop af reed, die koppelingsbreuk was juist over ne wissel gebeurd en en die trein stondt dus op 2 of meerdere sporen.

Had dat sein er niet gestaan, was het ook prijs.
Steven

Bericht door Steven »

euh ja stijin daar dienen de seinen voor hé, de treinen rijden op seinen niet op verkeerslichten zoals al eens verkeerdelijk gedacht word, lijkt misschien hetzelfde maar de betekenis is totaal anders
Patrick

Bericht door Patrick »

Back 2 topic: videootje van regionale tv WTV. Je ziet er o.a. de grote knabbelmachine.
En 'n bètje Westvloams moej d'er mo bie pakkn :)
(En enkele vervelende seconden reclame in het begin ook.)
Patrick

Bericht door Patrick »

En nog een beetje ramptoerisme: beelden van treinongevallen in West-Vlaanderen van 1996-2006:
de URL moet je kopiëren en in je mediaplayer plakken:
http://cm.roularta.be/Streaming/asx_wtv ... 77&ParID=4
Patrick

Bericht door Patrick »

YouTube-filmke (van niemendal: 14") enige tijd na het ongeval.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Steven schreef:
Concurrent schreef:Hoe heeft hij dan die koppelingbreuk geflikt ? :) Meestal duw je de buffers toch bij mekaar als je remt en hangt de koppeling door...Of het moest zijn dat het ene deel harder remt dan het andere...
niet te veel opgestoken van hoofdstuk rem?
Jawel jawel, maar daarbij ook geleerd hoe we de bulle bij mekaar moeten houden. Wat nog steeds de kunst is :)
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

willem

Bericht door willem »

De botsing is dan waarschijnlijk gebeurd op de plaats waar de rails zo vervormd zijn ?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ik ben eergisteren naar Doornik geweest en door Izegem gepasseerd.

De trein reed vanaf Roeselare op tegenspoor, waar hij traag reed voor elke overweg en tuutte. Het perron aan de andere kant is aan de perronboord volledig vernield.
Ik kwam aan in Kortrijk met 12 minuten vertraging, waar ik mijn aansluiting (die eigenlijk nog had moeten wachten), miste.
Locomotief 5175

Bericht door Locomotief 5175 »

Vanaf vandaag is de andere spoor ook vrij, die is zwaar beschadigd door de ongeval. Wel nog kleine vertraging. En in Kortrijk zag ik een 5 rode M4 ingesloten door 2 Loc reeks 21. die is waarschijnelijk vervangen van de M4 met stuurstand die is volledig vernield door de ongeval. Gaat die rode M4 blijven in Kortrijk ????? of tijdelijk ????
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jonathan

Bericht door Jonathan »

2147 en 2112. Ik heb er ook ingezeten. Die oude M4's zien er nog goed uit, moet ik zeggen!
Bert

Bericht door Bert »

Zolang de drie M4 stammen niet herstelt zijn, zullen er enkele IC verbindingen worden gereden door twee gekoppelde tweetjes. Gisteren heb ik nog in zo een samenstelling tussen Torhout en Oostende gezeten. Het was eens iets anders :)
In de weekends is dit normaal op de verbinding: Kortrijk-Oostende, in de week op Oostende-Kortrijk-Gent-Mechelen-Leuven.
Enkele P-treinen worden vervangen door bordeaux M4 rijtuigen met langs beide zijden een 21/27. :wink:
260689

Bericht door 260689 »

vandaag deden de 2 klasiekjes den 817 met vertrek uit oostende was wel tof om in een tweetje te stappen, ik zit daar liever op dan op M4 rijtuigen.
alhoewel ik ook graag nog eens inde oude M4 rijtuigen wil zitten
Jonathan

Bericht door Jonathan »

260689 schreef:alhoewel ik ook graag nog eens inde oude M4 rijtuigen wil zitten
In de weekend heb je die kans, meestal op de 837 en de 818. Of in de week op de 8991.
super1500

Bericht door super1500 »

Stijn D.C. schreef:2132 mag op hotel naar salzinnes, :(

wat is vandaag de toestand van 2132 (is ie nog steeds comateus?)
Plaats reactie