L25 05/05/2007 Vernieuwing bovenleiding
L25 05/05/2007 Vernieuwing bovenleiding
enkele plaatjes van vorig weekend...
- Bijlagen
-
- .
- DSCN3380.jpg (78.83 KiB) 4280 keer bekeken
-
- ..
- DSCN3381.jpg (71.2 KiB) 4281 keer bekeken
-
- ...
- DSCN3385.jpg (63.55 KiB) 4282 keer bekeken
paljas , kan met de vernieuwing van de bovenleiding op dat stuk er ook 160 worden gereden of is daar R3-bovenleiding voor nodig ? Want het hele moderniseringsproces (van de gehele L25 bedoel ik dan) sleept nu toch al wel héél lang aan ..
Hetzelfde met L96N , daar kan eigenlijk 220 op worden gereden en toch blijft het beperkt op 160 .. natuurlijk weet ik dat accelereren naar of afremmen van 220 telkens lang duurt , maar toch.. Als men in Duitsland af de HSL Hannover-Würzburg rijdt ong. 2,5 km voor Würzburg Hbf. en men wil stoppen in Würzburg kan men toch ook niet voor 5 km maar 160 rijden ??
Hetzelfde met L96N , daar kan eigenlijk 220 op worden gereden en toch blijft het beperkt op 160 .. natuurlijk weet ik dat accelereren naar of afremmen van 220 telkens lang duurt , maar toch.. Als men in Duitsland af de HSL Hannover-Würzburg rijdt ong. 2,5 km voor Würzburg Hbf. en men wil stoppen in Würzburg kan men toch ook niet voor 5 km maar 160 rijden ??
om een voorbeeldje te geven, op dit dit adres
http://www.railfaneurope.net/pix/be/ele ... uscron.JPG
zieje enkele zo'n krullen, begrijp je wat ik bedoel?[/img]
http://www.railfaneurope.net/pix/be/ele ... uscron.JPG
@ msts: shrek heeft al het antwoord gegeven... Het is perfect mogelijk om met C bovenleiding 160 te rijden. Ook het spoor en seinintichting zijn hier een belangrijke factor in om dat mogelijk te maken.
@ Jumper: Dat wordt een "ev" of elektrische verbinding genoemd. Dit dient om een betere continuïteit van de stroom te verkrijgen. Bij R3 bovenleiding is deze niet aanwezig omdat de sectie van de lange hangers groter is.
@ Jumper: Dat wordt een "ev" of elektrische verbinding genoemd. Dit dient om een betere continuïteit van de stroom te verkrijgen. Bij R3 bovenleiding is deze niet aanwezig omdat de sectie van de lange hangers groter is.